Un procent de 70% dintre angajaţi vor continua să lucreze în sistem remote şi hibrid, iar companiile şi-au triplat bugetul alocat employee experience, care a ajuns la 20% din totalul bugetului de HR. Suma alocată pentru o iniţiativă de wellbeing pe fiecare angajat a scăzut la 35 de euro, pe fondul trecerii experienţelor în mediul online, arată datele Exploratist, prima agenţie de employee experience din România care livrează integrat servicii şi produse de HR, marketing şi digital.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

"În timp ce 70% dintre angajaţi vor continua să lucreze în sistem remote şi hibrid, companiile au intensificat în 2021 eforturile de a menţine angajaţii implicaţi şi productivi investind aproximativ 20% din bugetul de HR în acţiuni dedicate, arată datele Exploratist, agenţie locală de employee experience. Deşi bugetul dedicat employee experience a crescut, ajungând la aproape 20% din totalul bugetului de HR, suma alocată pentru o iniţiativă de wellbeing pe fiecare angajat a scăzut la 35 de euro, pe fondul trecerii experienţelor în mediul online. În contextul unui 2021 hibrid, cu provocări tot mai mari pe segmentul retenţiei şi productivităţii angajaţilor, companiile apreciază din ce în ce mai mult importanţa programelor dedicate echipelor, având focus atât pe interacţiunea şi implicarea acestora, cât şi pe wellbeingul lor", arată datele Exploratist, prima agenţie de employee experience din România care livrează integrat servicii şi produse de HR, marketing şi digital.

Astfel, 31% dintre respondenţi afirmă că programele de employee experience cresc gradul de retenţie al angajaţilor, iar 47% consideră că performanţa angajatului va creşte. Acest impact a contribuit la triplarea bugetului alocat acestor programe în ultimii doi ani.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

La nivelul lui 2021, costurile generale ale evenimentelor au scăzut cu 35%, valoarea medie alocată per angajat în cazul teambuidingurilor online fiind de 50 de euro (faţă de 100 de euro/zi costul pre-pandemie), iar în cazul programelor de wellbeing, de 35 de euro/angajat (faţă de 50 de euro/angajat înainte de pandemie).

"Conectarea, colaborarea şi consolidarea echipei, impactul imediat al acţiunilor – sunt factorii care influenţează luarea deciziei în accesarea experienţelor de employee engagement. Provocarea este în acest context să vii mereu cu experienţe inovative, care să-i ţină conectaţi pe angajaţi pe tot parcursul acestora, ca informaţia să fie suficient de relevantă şi atractivă. De altfel, două treimi din bugetul alocat este investit în formatul experienţei şi doar o treime în implementarea acesteia. Mai mult, peste 90% din experienţele oferite de Exploratist sunt personalizate, iar rezultatele nu întârzie să apară", a precizat Silviu Andrei Petran, managing director Exploratist.

Astfel, în top produse de employee experience accesate în 2021 de companiile din portofoliul Exploratist se numără: comunicare internă şi employer branding (33%), evenimente corporate online, integrate cu produse digitale diverse din suita Digital Stage, inclusiv interacţiuni mai puţin formale sau discuţii libere (29%), teambuildinguri în online (15%), experienţe de wellbeing şi dezvoltare personală, inclusiv dedicate copiilor angajaţilor (10%) şi programe de training şi învăţare prin gamification (8%).

O altă tendinţă majoră conturată în 2021 vine din felul în care se realizează comunicarea şi conexiunea cu angajaţii. Climatul pozitiv este motorul cel mai important al siguranţei psihologice a angajaţilor, iar acesta este susţinut de programele de wellbeing adresate angajaţilor şi familiilor acestora.

"Organizaţiile au înţeles cât de mult îi afectează această dimensiune emoţională pe angajaţi şi au preluat responsabilitatea stării de bine a întregii familii. Angajatorul devine o plasă de siguranţă socială, verticală ce nu era inclusă în programele anterioare pandemiei. Exploratist a dezvoltat, la solicitarea companiilor, astfel de programe dedicate şi copiilor, care au fost accesate pe tot parcursul anului de un număr tot mai mare de clienţi. Bugetul alocat iniţiativelor de acest tip este de 15 euro/copil", a precizat Silviu Andrei Petran.

Mental Fitness este una dintre metodologiile cu popularitate în creştere în ultimul an în organizaţii. Aceasta presupune o serie de exerciţii, grupate în programe de micro-learning, în cadrul cărora participanţii devin conştienţi de momentele în care se autosabotează şi îşi împiedică singuri dezvoltarea, putând să facă alegeri diferite şi să acţioneze mai înţelept.

"Nivelul de fitness mental şi emoţional este cel mai bun predictor al performanţei unei persoane în raport cu potenţialul pe care îl are. Mai simplu spus, succesul nostru depinde de cât de bine ştim să ne activăm - sau să ne reducem - anumite comportamente sau reacţii mentale şi emoţionale atunci când urmărim un scop", spune Sandra Jitianu, co-fondator Mental Fitness România.

Efectele proceselor de mental fitness au fost observate pe un număr de peste 500.000 de participanţi din întreaga lume, din domenii diferite (de la CEOs, la atleţi,  de la studenţi la echipe de vânzări, operaţiuni sau tehnologie). Acestea includ: creşterea vânzărilor cu 37%, creşterea performanţei cu 31% şi creativitate de 3 ori mai mare.

De asemenea, în contextul de muncă actual, o tendinţă importantă este felul cum vor coexista interacţiunile online şi offline, care impactează cultura organizaţională, colaborarea în cadrul echipelor şi între echipe, procesele, comunicarea internă şi strategiile de HR. 

"Deşi va creşte numărul interacţiunilor offline, acesta va fi în continuare limitat la echipele de mici dimensiuni, de până la 50-100 de persoane. Formatul online va continua să fie accesat de organizaţiile mari, care au descoperit eficienţa crescută a programelor de învăţare, de wellbeing şi costurile reduse în cazul evenimentelor corporate, nu doar din punctul de vedere al bugetului alocat, ci şi din punct de vedere operaţional şi al continuităţii activităţii, angajaţii nefiind scoşi complet din fluxul de muncă", a explicat Silviu Andrei Petran.

De altfel, eficienţa acestor programe este confirmată şi de rata de participare a angajaţilor clienţilor din portofoliul Exploratist, care este de 95%. Nivelul de satisfacţie, după o scădere la 40% în primele luni ale anului 2020, cauzată de comparaţia cu offlineul, şi-a revenit atingând 90% la finalul anului 2020 şi se menţine pe aceeaşi linie şi în 2021.

La nivelul Exploratist, toţi clienţii au accesat cel puţin o dată experienţe de tip teambuilding, iar teambuildingurile în online au fost accesate într-un procent de 40%. În ceea ce priveşte procesul decizional, în 2021 a crescut durata medie de decizie în cazul accesării programelor pe segmente mai complexe, care includ programe de lungă durată şi bugete corespunzătoare, pe fondul implicării mai multor stakeholderi din organizaţie.

"Piaţa este în continuare precaută, însă organizaţiile devin tot mai conştiente de impactul pozitiv al acestor programe. Este unul dintre motivele care ne fac să estimăm rezultate pozitive pentru Exploratist pentru 2021, o revenire sănătoasă – după scăderea cu 60% a cifrei de afaceri în 2020 – şi cu o EBIDTA cu două cifre", a mai precizat Silviu Petran. 

Pentru primele 6 luni ale acestui an, Exploratist estimează o cifră de afaceri cu circa 10% mai mare faţă de nivelul din 2019. Astfel, cifra de afaceri la jumătatea anului va fi peste 400.000 euro.

Exploratist este prima agenţie de employee experience din România care livrează integrat servicii şi produse de HR, marketing şi digital menite să acopere toate etapele parcurse de angajaţi într-o organizaţie, de la onboarding şi L&D până la comunicare internă, employer branding, evenimente şi programe de engagement.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.