Aeroportul Henri Coandă din Otopeni a înregistrat în prima jumătate a acestui an 5,91 milioane de pasageri, în creştere cu circa 20% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit unui comunicat publicat luni de Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB), companie care administrează cele două aeroporturi de lângă Bucureşti. Compania susţine că datele din primul semestru creează "premisele depăşirii pragului de 12 milioane de pasageri în întreg anul 2017", deşi, din cauza aglomeraţiei tot mai mari, aeroportul le-a cerut pasagerilor, în luna iunie, să vină cu trei ore înainte de decolare, iar în prezent nu există niciun proiect clar de extindere a aeroportului pentru a face faţă traficului în creştere accelerată.
În 2016, aeroportul din Otopeni a înregistrat 10,98 milioane de pasageri, în creştere cu 18,3% faţă de anul precedent.
Datele publicate de compania de stat care administrează cele două aeroporturi arată că aeroportul Băneasa are în continuare un trafic infim.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
"Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a înregistrat, în primele şase luni ale anului 2017, pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Bucureşti-Băneasa Aurel Vlaicu, un trafic aerian de 5,92 milioane pasageri şi 61,8 mii de mişcări de aeronave (aterizări şi decolări). Din total, pe Aeroportul Henri Coandă s-au înregistrat 5,91 milioane de pasageri şi 55,7 mii de mişcări de aeronave", arată comunicatul.
Potrivit datelor oficiale transmise presei, traficul de pe aeroportul Otopeni continuă să crească în ritm accelerat, deşi serviciile aeroportului fac tot mai greu faţă numărului tot mai mare de pasageri.
"Numărul pasagerilor care au tranzitat aeroporturile Bucureştiului în primul semestru din 2017 a înregistrat o creştere relevantă, de 20,5%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, creându-se astfel premisele depăşirii pragului de 12 milioane de pasageri în întreg anul 2017", precizează comunicatul, care nu oferă ratele de creştere separat pentru cele două aeroporturi, deşi aeroportul Băneasa are un trafic infim.
Ritmul rapid de creştere creează dificultăţi tot mai mari aeroportului, în lipsa oricărui proiect de extindere.
În iunie, Aeroportul Internaţional Henri Coandă le-a cerut pasagerilor, printr-un anunţ postat pe site-ul aeroportului, să se prezinte la aeroport cu trei ore înainte de ora programată a zborului, mai ales dacă au curse dimineaţa, motivând măsura prin creşterea numărului de curse pe perioada verii.
Însă aglomeraţia de pe aeroport este o realitate cu care se confruntă pasagerii de multe luni, chiar şi după ce aeroportul a luat, în 2016, câteva măsuri de adăugare a unor ghişee suplimentare pentru poliţiştii de frontieră care controlează documentele de călătorie.
În luna martie, News.ro a publicat o analiză care semnala situaţia şi puncta cauzele problemelor de pe aeroportul Otopeni.
Anul trecut, traficul de pe aeroportul din Otopeni a ajuns la aproape 11 milioane de pasageri, iar pentru acest an este estimată o creştere cu circa 15%, ceea ce ar însemna aproape 13 milioane de pasageri, aproape de limita maximă pe care aeroportul o poate gestiona fără a afecta grav confortul pasagerilor.
"Pentru Henri Coandă am propus mai demult soluţia construirii unui terminal nou. În decembrie, pe Henri Coandă, am aşteptat o oră şi jumătate. Apar, în ore de vârf, zone de gâtuire a traficului, la filtre, la controlul paşapoartelor”, a explicat pentru News.ro, în luna martie, preşedintele Asociaţiei Piloţilor şi Proprietarilor de Avioane din România (AOPAR), Radu Merica.
Până în prezent, nici Ministerul Transporturilor, care controlează aeroportul, nici conducerea Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB) nu au anunţat planuri concrete de extindere a aeroportului Otopeni.
Potrivit unor specialişti consultaţi de News.ro, singura variantă va fi redeschiderea, cel târziu anul viitor, a aeroportului Băneasa pentru cursele regulate.
În prezent, aeroportul Băneasa are un trafic infim, după ce şefii din Transporturi au decis ca aeroportul să fie destinat doar pentru curse de business.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.
Citește și...