Acţiunile grupului japonez Sony au scăzut miercuri cu 9% din cauza ”dificultăţilor monumentale” provocate de acordul record convenit de Microsoft pentru preluarea Activision Blizzard, pentru 68,7 miliarde de dolari, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

În timp ce PlayStation, produsă de Sony, este văzută pe scară largă ca având un avans în faţa Xbox, produs de Microsoft, achiziţionarea producătorului ”Call of Duty” vine în timp ce Microsoft îşi extinde agresiv serviciul pe bază de abonament Game Pass.

Sony şi-a consolidat în ultimul an reţeaua de studiouri de jocuri la domiciliu şi a livrat o serie de hituri exclusive, inclusiv în franciza sa ”Spider-man”.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

”Sony va avea o dificultate monumentală de a rezista în acest război de uzură”, a scris Amir Anvarzadeh, un analist de piaţă la Asymmetric Advisors, care recomandă vânzarea acţiunilor companiei, într-o notă adresată clienţilor.

Sony este un pionier în realitatea virtuală şi a anunţat luna aceasta câteva detalii despre căştile de generaţie viitoare, dar jucători netradiţionali, cum ar fi proprietarul Facebook, Meta Platforms, investesc în metavers sau în lumi virtuale online.

PlayStation este o sursă majoră de venituri pentru Activision, complicând orice potenţială decizie a Microsoft de a elimina titluri din sistemele Sony şi de a-şi presa rivalul.

Mulţi observatori din industrie cred că operabilitatea pe mai multe platforme este esenţială pentru succesul unui metavers în care utilizatorii pot juca, face cumpărături şi pot lucra în mod liber, deoarece progresele în tehnologia cloud slăbesc legăturile cu hardware-ul voluminos de jocuri care a făcut ca Sony şi Microsoft să fie liderii industriei.

”Dacă Microsoft continuă să furnizeze aceste jocuri şi platformei PlaySation, asta ar indica că s-ar putea să se poziţioneze pentru metavers pe termen lung”, a scris analistul Jefferies Atul Goyal, într-o notă destinată clienţilor.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.