Acţiunile Nissan Motor au scăzut vineri cu 12%, cea mai mare scădere din mai mult de două decenii, după ce câştigurile trimestriale au ratat cu mult aşteptările şi a revizuirii în sens negativ a estimărilor pentru vânzările de maşini din cauza concurenţei acerbe din China, transmite Reuters.
Apariţia mărcilor chinezeşti cu creştere rapidă, cum ar fi BYD, care au lansat maşini electrice la preţuri accesibile, adaptate şoferilor chinezi mai tineri, a condus la o pierdere constantă a cotei de piaţă pentru rivalii străini de pe cea mai mare piaţă auto din lume.
Mizele sunt, totuşi, probabil mai mari pentru Nissan, care până în 2022 a considerat China drept cea mai mare piaţă a sa.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
De asemenea, Nissan a avut dificultăţi să-şi revină pe deplin după ani de tulburări interne declanşate de arestarea şi căderea fostului preşedinte Carlos Ghosn.
Comparativ cu rivalii Toyota Motor şi Honda Motor, Nissan este ”cea mai vulnerabilă” în China, unde are mai puţin capital de brand şi valoare de brand, a declarat James Hong, şeful de cercetare de mobilitate la Macquarie.
”Ei simt cea mai mare presiune. Mulţi producători chinezi devin din ce în ce mai agresivi şi, evident, urmăresc cota de piaţă”, a spus el.
Scăderea de 11,6% a acţiunilor de vineri a şters 1,8 miliarde de dolari din valoarea de piaţă a Nissan.
Cu o zi mai devreme, compania japoneză a raportat un profit operaţional pentru trimestrul al treilea de 141,6 miliarde de yeni (948 de milioane de dolari) – cu o cincime mai mic decât estimarea consensului LSEG al analiştilor - şi şi-a redus perspectiva globală de vânzări de vehicule cu 150.000 de maşini, la 3,55 milioane.
Directorul financiar Stephen Ma a declarat reporterilor că prognoza de vânzări a fost redusă din cauza performanţei producătorului auto din China - unde vânzările Nissan au scăzut cu un sfert pentru cele nouă luni încheiate la 31 decembrie şi a citat, de asemenea, o concurenţă mai acerbă pe alte pieţe cheie, inclusiv în Statele Unite.
Compania ia măsuri pentru a-şi spori competitivitatea, cum ar fi ajustarea stimulentelor, a adăugat el.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.