Twitter a anunţat că a încetat să mai aplice o politică menită să împiedice răspândirea dezinformării Covid, în timp ce noul proprietar, Elon Musk - care a intrat anterior în conflict cu oficialii americani cu privire la normele de siguranţă în caz de pandemie - continuă să îşi refacă politicile de moderare a conţinutului, transmite AFP.
Măsura vine după ce miliardarul a restabilit o serie de conturi pe reţeaua de socializare care fuseseră anterior interzise pentru încălcarea regulilor sale de conţinut, cum ar fi cel al fostului preşedinte Donald Trump.
"Începând cu data de 23 noiembrie 2022, Twitter nu mai aplică politica Covid-19 privind informaţiile înşelătoare", se arată într-un mesaj postat pe pagina oficială a companiei.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
În timpul pandemiei, Twitter s-a apucat să eticheteze tweet-urile înşelătoare despre Covid şi să dea afară utilizatorii care persistau să răspândească astfel de dezinformări.
Conţinutul interzis includea declaraţii menite să influenţeze oamenii să încalce orientările autorităţilor sanitare, alături de leacuri false sau negarea faptelor ştiinţifice, potrivit unui blog Twitter.
Până în luna septembrie a acestui an, Twitter a suspendat 11.230 de conturi în cadrul acestei politici, se arată pe blog.
Musk, care conduce şi Tesla, a intrat în conflict cu oficialii în 2020 din cauza unor ordine de siguranţă împotriva pandemiei care au închis temporar fabrica gigantului de maşini electrice din California, calificând măsurile drept "fasciste" şi "un scandal" care încalcă libertatea personală.
Sub conducerea lui Musk, care se autointitulează un "absolutist al libertăţii de exprimare", Twitter a început să reintroducă aproximativ 62.000 de conturi în ceea ce se numeşte la nivel intern "Big Bang", potrivit blogului de ştiri Platformer.
De la preluarea platformei luna trecută, Musk a redus aproximativ jumătate din forţa de muncă a Twitter, inclusiv mulţi angajaţi însărcinaţi cu combaterea dezinformării, în timp ce un număr necunoscut de alte persoane au demisionat voluntar.
Yoel Roth, fostul şef al Departamentului de încredere şi siguranţă de la Twitter, care a plecat după ce Musk a preluat conducerea, a declarat în timpul unui interviu acordat, marţi, la o conferinţă a Fundaţiei Knight, că nu este sigur câţi angajaţi au mai rămas în cadrul companiei pentru a modera conţinutul.
Musk consideră că tot conţinutul permis de lege ar trebui să fie permis pe Twitter, iar luni a descris acţiunile sale ca fiind o "revoluţie împotriva cenzurii online din America".
Deşi Musk spune că Twitter înregistrează un nivel record de implicare cu el la cârmă, abordarea sa a surprins principala sursă de bani a companiei - agenţii de publicitate.
În ultimele săptămâni, jumătate dintre cei mai importanţi 100 de agenţi de publicitate de pe Twitter au anunţat că suspendă sau că au "încetat aparent să îşi mai facă publicitate pe Twitter", potrivit unei analize efectuate de grupul non-profit de supraveghere Media Matters.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.