Experţii în artă din Ţările de Jos au dezvăluit o schiţă în ulei a celebrului maestru olandez Rembrandt despre care se credea că este o imitaţie, după ce a stat timp de un secol într-un colţ uitat al unui muzeu, potrivit The Guardian.
Schiţa "The Raising of the Cross" din anii 1640 s-a crezut mult timp că ar fi opera unui adept al maestrului din secolul al XVII-lea, cunoscut pentru lucrări precum "The Night Watch" şi "The Anatomy Lesson of Dr Nicolaes Tulp".
Joi, Muzeul Bredius din Haga, unde schiţa este expusă de când a fost cumpărată în 1921, a dezvăluit, datorită noilor tehnici ştiinţifice, că a fost de fapt pictată de Rembrandt.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
"Calitatea detaliilor este atât de bine făcută încât sunt convins că acesta este un Rembrandt”, a spus Johanneke Verhave, care a restaurat schiţa.
Ea a studiat opera de artă împreună cu Jeroen Giltaij, fost curator şef al departmentului picturilor vechi la Muzeul Boijmans Van Beuningen din Rotterdam, care a „redescoperit-o” pentru prima dată în timp ce făcea cercetări pentru o carte despre Rembrandt în urmă cu aproximativ un an.
Opera de artă a fost cumpărată pentru prima dată de curatorul muzeului, Abraham Bredius, în 1921. Şi el era convins că schiţa era un Rembrandt original. Dar, de-a lungul anilor, experţii în artă au considerat-o drept o „imitaţie brută".
Unul dintre principalele argumente din partea experţilor în artă pentru care au considerat schiţa o imitaţie a fost lipsa aparentă de detalii în tuşele de pensulă.
"Trebuie să vă amintiţi că aceasta este o schiţă în ulei. Rembrandt era de obicei foarte precis şi rafinat, dar acest lucru este brut", a spus Giltaij. "Motivul este că schiţa în ulei este una pregătitoare pentru un alt tablou. Vrea să arate compoziţia, o idee aproximativă despre cum ar putea arăta pictura reală", a spus el.
Schiţa se referă şi la o pictură Rembrandt din 1633, intitulată, de asemenea, "Înălţarea crucii", care se află acum în muzeul de artă Alte Pinakothek din München.
Restauratorul Verhave a spus că reflectografia în infraroşu şi scanările cu raze X au fost făcute din schiţă, dezvăluind elemente interesante. "Cercetarea arată că schiţa are mai multe modificări făcute chiar de artist în timpul pictării, ceea ce înseamnă că şi compoziţia sa a fost un proces creativ”, a spus ea. "Asta înseamnă că pictorul se răzgândea în timp ce lucra. În mod clar nu copia un alt tablou".
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.