Spectacolul cu opera „La Traviata” de Verdi, în regia şi mişcarea scenică semnate de Paul Curran, va fi jucat duminică, la Opera Naţională Bucureşti.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Ciprian Teodoraşcu.

În rolul Violetta Valery va evolua soprana Ana Camelia Ştefănescu în calitate de invitată a teatrului. Soprana s-a născut la Bucureşti şi a absolvit cursurile Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti la clasa de canto a prof. Ionel Voineag. Este laureată a unor importante concursuri internaţionale de canto (Hariclea Darclée 1995, Verviers 1995 şi Reine Elisabeth 1996). Până la stabilirea în Belgia, a fost solistă a Operei din Bucureşti, pe scena căreia a interpretat roluri de soprană de coloratură precum: rolul titular din „Lucia di Lammermoor” de Donizetti, Rosina din „Il Barbiere din Siviglia” de Rossini, Zerbinetta din „Ariadne auf Naxos” de Strauss şi Regina Nopţii din „Die Zauberflötte” de Mozart.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Debutul său internaţional a avut loc la Teatro Comunale din Florenţa, cu rolul Regina Nopţii din opera „Die Zauberflötte” de Mozart pe care l-a cântat apoi pe importante scene lirice europene: Operele de Stat din Viena, Hamburg şi Berlin, teatrele din Graz şi Nissa. Iar când producţia din Berlin a fost pusă în scenă în Japonia, Ana-Camelia Ştefănescu a fost invitată de dirijorul Daniel Barenboim pentru a interpreta rolul în acel turneu.

A interpretat rolul Olympia din „Les Contes d'Hoffmann” de Offenbach în producţia regizorului Dieter Kaeg pentru Opera din Irlanda, rolul Regina din „The Verurteilung des Lukullus" de Paul Dessau şi rolul Narsea din „Solimano" de Johann Adolph Hasse la Opera de Stat din Berlin, dar şi rolurile L'Enfant, Le Rossignol şi La Princesse din opera într-un act „L'enfant et le sortilèges" de Ravel la Teatro Real din Madrid.

Recent, soprana Ana Camelia Ştefănescu a primit cronici elogioase pentru debutul ei în rolul Ophélie din „Hamlet” de Ambroise Thomas în producţia regizorului Vincent Boussard dirijată de Patrick Fournillier propusă de Opéra National du Rhin la Strasbourg şi Mulhouse şi, de asemenea, pentru rolul La Folie din opera „Platée" de Rameau într-o producţie premiată aparţinând regizoarei Mariane Clément împreună cu ansamblul Les Talens Lyriques dirijat de Christophe Rousset şi pentru rolul Violetta din noua producţie a operei „La Traviata” de Verdi semnată de Vincent Boussard.

Spectacolul evocă povestea emoţionantă a faimoasei curtezane Marie Duplessis pe numele său adevărat Alphonsine Rose Plessis din Parisul primei jumătăţi a secolului XIX-lea care a marcat existenţa unor personalităţi precum compozitorul Franz Liszt şi scriitorul Alexandre Dumas-fiul. Acestuia din urmă i-a fost muză pentru celebrul său roman „Dama cu camelii”, care i-a servit lui Giuseppe Verdi drept sursă de inspiraţie pentru opera sa, „La Traviata”, a cărei primă reprezentaţie la Bucureşti a avut loc în anul 1856, la trei ani de la premiera mondială de la Teatrul La Fenice din Veneţia.

Regizorul Paul Curran propune o montare neconvenţională şi provocatoare care transpune acţiunea poveştii din Parisul anului 1700, aşa cum apare în libretul operei. Conceptul regizoral urmăreşte detaliile cheie ale poveştii Traviatei, în special contrastul dintre conservatorismul aparent şi pomiscuitatea tacită a epocii, căreia îi conferă o anumită savoare dramatică.

Regizorul Paul Curran, despre „La Traviata” de pe scena Operei Naţionale Bucureşti: „Cred că, pentru vremea aceea, Verdi scria o operă modernă. Tema operei era foarte populară în epocă, dar în acelaşi timp... periculoasă. În altă ordine de idei, drama constă într-o poveste pe care fiecare dintre noi poate s-o înţeleagă, este povestea unei femei în dizgraţie. Credeţi că toată această poveste are şanse să se întâmple în realitate? Desigur. Ar trebui o femeie să fie pusă într-o situaţie atât de îngrozitoare din cauza societăţii? Eu nu cred asta. Dar tocmai acest aspect o face atât de interesantă pentru mine şi mai ales toţi putem să găsim ceva în ea din noi înşine, putem găsi ceva similar în noi din anumite fragmente ale poveştii din La Traviata”.

Biletele pot fi cumpărate de pe tickets.operanb.ro şi de la Opera Naţională Bucureşti.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.