Imaginea unui personaj digital realizat din pixeli, cu chip albastru şi cu certificat de autenticitate la modă "NFT", a fost vândută joi pentru 11,7 milioane de dolari, la Sotheby's din New York, devenind al doilea obiect digital cel mai scump din istorie, scrie Le Figaro.
CryptoPunk #7523 face parte dintr-o serie de personaje concepute în 2017 de societatea americană Larva Labs, de o importanţă majoră în dezvoltarea "NFT".
Fiecare imagine reprezintă, în linii mari, un chip pixelat, care aminteşte de personajele întâlnite în jocurile video din anii 1980, cu un ansamblu de caracteristici care le face unice.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Fiecărui personaj din "CryptoPunk" i-a fost asociat un certificat de autenticitate în teorie inviolabil, NFT (non-fungible tokens" - jetoane ne-fungibile), termen care semnifică unicitatea.
NFT, bazat pe tehnologia numită blockchain, care a explodat în ultimele şase luni piaţa de obiecte digitale, deoarece mulţi colecţionari sunt asiguraţi în ceea ce priveşte garanţia proprietăţii unei opere.
CryptoPunk 7523 este singurul personaj, printre cele 10.000 de personaje CryptoPunk create de Larva Labs, care poartă mască chirurgicală, de aceea este un obiect foarte dorit.
CryptoPunk #7523 este al doilea NFT cel mai scump din lume după lucrarea digitală "Everydays" a artistului Beeple, vândută cu 69,3 milioane de dolari la mijlocul lui martie.
Alte două personaje CryptoPunk au fost achiziţionate, în martie, pentru 7,58 şi 7,57 de milioane de dolari, fiind recorduri atunci la această categorie.
Sotheby's a dezvăluit că cel care a cumpărat este antreprenorul Shalom McKenzie, primul acţionar al DraftKings, operator de pariuri online, a cărei avere este estimată la mai multe sute de milioane de dolari.
În aceeaşi sesiune, primul NFT, "Quantum" al artistului newyorkez Kevin McCoy, a fost achiziţionat la Sotheby's pentru 1,47 milioane de dolari. El a fost creat în 2014 cu aceeaşi tehnologie ca la NFT, dar cu trei ani înainte de inventarea termenului.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.