Cea de-a XI-a ediţie a festivalului DIPLOMA Show, proiect cultural finanţat de Ministerul Culturii şi realizat cu sprijinul Sectorului 1 al Municipiului Bucureşti, a închis porţile celei de-a XI-a ediţii duminică. Festivalul, găzduit timp de zece zile în clădirea fostului restaurant CINA, a evidenţiat talentul a 145 de tineri creatori emergenţi, selectaţi din 480 de înscrieri, oferind o platformă unică de expunere pentru aceştia.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Anul acesta, expoziţia a acoperit trei domenii mari: Arte Decorative, semnat de Rompetrol, Arte Plastice, semnat de Globalworth, şi Arhitectură şi Urbanism, semnat de Cemacon, explorând 18 specializări distincte, de la arhitectură şi urbanism la arte vizuale, design grafic, fashion şi new media. Fiecare lucrare expusă a reflectat teme sociale contemporane, provocări globale sau experienţe personale, evidenţiind diversitatea şi complexitatea noii generaţii de creatori.

„Numărul record de vizitatori al acestei ediţii ne-a reconfirmat curiozitatea şi dorinţa publicului de a descoperi şi a se conecta cu lucrările tinerilor creatori. Oraşul şi locuitorii săi au nevoie de astfel de contexte de întâlnire şi ne bucurăm că festivalul Diploma Show a animat timp de 10 zile centrul oraşului”, a declarat Teodora Dinu, director de proiect.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Un fashion happening neconvenţional

Cele 16 creaţii de modă prezentate anul acesta la DIPLOMA Show au fost însoţite de un fashion happening organizat de Alina Gavrilă-Bortun- Gavrilă Fashion Tellers. Evenimentul intitulat "Who’s the Goat?" celebrează tinereţea prin diversitatea ideilor, creaţiilor şi creatorilor într-o manieră liberă şi curajoasă, dar cu o doză sănătoasă de umor.

Expoziţii invitate

Pe lângă lucrările absolvenţilor români, DIPLOMA Show 2024 a prezentat şi o serie de expoziţiile invitate: „Vise domesticite" de Dana Jiloveanu prezentată de Galeria Posibilă & Globalworth, bijuterii curatoriate de Assamblage în parteneriat cu Romanian Jewelry Week şi Global Creative Graduate Showcase, „SIT_2324” al absolvenţilor Shibaura Institute of Technology Tokyo şi „Lullaby for Pain” de Nadya Izosimova, expoziţie prezentată de Château Purcari, ce aduce în prim-plan o tânără artistă din Republica Moldova.

Masterclass-uri, un târg de design şi colaborări speciale

Festivalul a găzduit şi masterclass-urile DIPLOMA Grow, oferind participanţilor o zi plină de discuţii despre cariere creative şi sustenabilitate, cu invitaţi internaţionali de prestigiu, printre care Sebastiano Paccini, fondatorul proiectului Libri Finti Clandestini.

Festivalul a inclus şi un târg de artă şi design, Hot Lagoon Fair, care a adus în atenţia publicului o serie de creaţii originale - de la printuri şi fanzine-uri la ceramică şi cărţi de autor. Printre expozanţi se numără şi opt artişti care au participat la DIPLOMA Show.

Totodată, Celebrate in Style, o colaborare IQOS x Diploma Show, a propus în 2024 o experienţă aparte, construită în jurul a 10 ţinute unice concepute de cinci designeri vestimentari. Proiectele designerilor prezentate în ultimii ani la DIPLOMA Show revin în festival într-o amenajare neconvenţională, concepută în jurul ideii de celebrare. Cu ocazia a 10 ani de la lansarea globală a IQOS, au fost expuse 10 creaţii care reflectă creativitatea, perspectivele unice, diversitatea şi optimismul.

Printre evenimentele speciale ale festivalului se numără Biblioteca Glitch, un spaţiu dedicat schimbului de idei, cunoştinţe şi experienţe din domeniile artei, culturii, designului şi comunicării. Pe parcursul festivalului vizitatorii au avut ocazia să răsfoiască cărţi de artă, design şi typography.

Totodată, până la 15 octombrie, publicul poate vizita expoziţia Graphic Design Alumni Capsule la Mega Mall, care reuneşte cele mai bune proiecte de graphic design din ediţiile anterioare ale festivalului.

Pentru prima dată, în cadrul festivalului, au fost organizate întâlniri informale între tinerii creatori şi artişti, designeri sau arhitecţi consacraţi. Atât expozanţii, cât şi profesioniştii au fost deschişi la dialog, au avut ocazia să se cunoască, să discute despre proiectele lor, iar organizatorii speră ca aceste prime interacţiuni să se transforme în colaborări viitoare.

Colecţii de haine şi accesorii dedicate DIPLOMA Show

Un moment special al ediţiei din 2024 a fost lansarea colecţiei oficiale de merchandise a festivalului, în urma concursului DRIPLOMA, prezentat de UniCredit Bank. Florin Enache, câştigătorul competiţiei, a impresionat juriul cu designul său creativ, care a fost disponibil pe tricouri albe şi negre, bandane, portofele şi mănuşi. În cadrul festivalului, a fost amenajată şi o căsuţă roşie, creată în parteneriat cu UniCredit Bank, unde vizitatorii au putut achiziţiona produsele oficiale DRIPLOMA.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.