Amazon a încheiat achiziţia de 8,5 miliarde de dolari a MGM, au declarat joi companiile, scrie Variety.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Acordul a fost anunţat pentru prima dată în mai 2021.

Potrivit Amazon, „Studioul vechi de aproape un secol - cu peste 4.000 de titluri de filme, 17.000 de episoade TV, 180 de premii ale Academiei şi 100 de premii Emmy - va completa oferta Prime Video şi a Studiourilor Amazon în a oferi producţii diverse pentru clienţi”. 

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Finalizarea tranzacţiei vine la două zile după ce ambele companii au primit aprobarea de la autoritatea de reglementare antitrust din Uniunea Europeană, deoarece „conţinutul MGM nu poate fi considerat obligatoriu”. 

Comisia Europeană, în analiza sa antitrust, a constatat că suprapunerile dintre afacerile Amazon şi MGM sunt „limitate”.

MGM are o istorie de aproximativ un secol de realizare de film şi completează Amazon Studios, care este concentrată pe producţia de programe de televiziune, au transmis companiile.

Amazon va ajuta „la conservarea moştenirii şi catalogului de filme MGM” şi va oferi clienţilor acces mai mare la aceste lucrări existente.

Acordul cu MGM este a doua achiziţie majoră a Amazon, după cea a Whole Foods, în 2017, pentru 13,7 miliarde de dolari.

Metro-Goldwyn-Mayer este studioul din spatele „Pink Panther”, „Rocky” şi francizei „James Bond”, printre altele.

Sub conducerea lui Michael De Luca, MGM a pregătit câteva proiecte promiţătoare, precum „House of Gucci”, regizat de Ridley Scott, „Soggy Bottom”, de Paul Thomas Anderson, şi „Project Hail Mary”, adaptare a romanului lui Andy Weir, cu Ryan Gosling în rol principal.

În ultimii ani, divizia Amazon Studios şi-a schimbat strategia spre producţii mai comerciale, ca „Without Remorse” şi „Coming 2 America”, după ce a lansat filme premiate precum „Manchester by the Sea” şi „Cold War”.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.