Profesorul Florin Lixandru, secretar de stat în Ministerul Educaţiei şi Cercetării, afirmă că există, în România, multiple forme prin care cadrele didactice se pot perfecţiona continuu. Acesta a arătat, într-o emisiune la care a participat vineri, la Prima News, că sunt programe, cum este cazul celui de pedagogie digitală, la care muţi dintre profesori nu doresc să participe.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email
„E foarte important să precizăm că sunt resurse. Important este să vrei în acest moment. Analizând situaţia pe programul de formare în domeniul pedagogiei digitale, vreau să spun că sunt situaţii în care ne rugăm de colegii noştri să se înscrie la acest program pentru a veni în sprijinul lor, pentru că este nevoie să dezvoltăm acele competenţe în domeniul noilor tehnologii, în utilizarea a tot ceea ce înseamnă IT şi tehnică de calcul şi nu găsim disponibilitate. Mulţi dintre ei nu doresc. Mai mult sunt şi situaţii în care primesc şi o bursă, în momentul în care te înscrii la un program de formare, tu, ca persoană fizică sau şcoala din care provii poate beneficia de o subvenţie sub forma unei sume de bani acordate, sau chiar în natură, sub formă de materiale didactice. Şi aşa este foarte greu să-i mobilizăm pe unii dintre colegii noştri”, a afirmat Florin Lixandru vineri, la Prima News.
 
Acesta a precizat că fiecare cadru didactic este obligat să ia parte la programe de formare continuă, pentru a fi la curent  cu noile metode, cu noile tehnologii care apar. 
„Pe lângă programele de formare pe care ministerul le implementează la nivel naţional, în funcţie de priorităţile pe care le identificăm, mai sunt şi fonduri alocate în bugetele unităţilor de învăţământ, de către  autorităţile locale, care finanţează aceste unităţi de învăţământ şi acolo conducerea unităţilor de învăţământ poate aproba participarea unui cadru didactic la un anumit program de formare, în funcţie de nevoile fiecăruia. Ată idee pe care vreau să o menţionez o reprezintă prima de carieră didactică, de care au beneficiat toate cartele didactice din România, printr-un proiect al Ministerului Proiectelor şi Investitorilor Europene. Fiecare dintre noi, cartele didactice, am primit acel card, din care jumătate am putut folosi, pentru formare profesională”, a subliniat secretarul de stat. 
Oficialul Ministerului Educaţiei nu este primul care remarcă o rezistenţă din partea unor cadre didactice în ceea ce priveşte schimbarea sau adaptarea la metode moderne de predare. 
Andreea Paul membru INACO, a povestit, săptămâna trecută, tot la Prima News, că atunci când reprezentanţii organizaţiei merg în şcoli pentru a discuta cu profesorii despre integrarea uneltelor digitale în actul educaţional, doar foarte puţine cadre didactice se arată cu adevărat interesate de acest aspect.
„Am să vă dezvălui din culisele experienţelor voluntarilor INACO. Când intrăm într-o unitate de învăţământ pentru a lucra cu cadrele didactice ca să folosească tehnologiile digitale în actul pedagogic, dintr-o catedră în medie cu 60 de persoane găsim două-trei foarte interesate şi pe care noi îi numim liderii tehnologici din respectiva unitate de învăţământ, vine o masă mare, destul de inertă, care se teme, care e speriată, care are senzaţia că nu va învăţa niciodată să le integreze sau va învăţa extrem de greoi, şi cei care refuză, şi nu sunt puţini, cinci-zece profesori refuză total să folosească astfel de tehnologii cu mesajul: ”Predăm noi de 30-40 de ani, nu veniţi voi să ne învăţaţi cum trebuie astăzi să interacţionăm cu elevii, că noi ştim mai bine!”, a declarat Andreea Paul.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.