Sorin Costreie, secretar de stat în Ministerul Educaţiei, a spus joi, la conferinţa "Deficitul de angajaţi calificaţi. Cum pot fi “reînviate” şcolile profesionale din România?”, organizată de Agenţia de presă News.ro, că accentul în educaţie trebuie pus pe soft skills şi că acestea nu sunt dobândite prin disciplinele predate la şcoală, ci prin modul în care sunt predate, adăugând că profesorii trebuie susţinuţi inclusiv prin stimulente financiare.
„Bineînţeles că avem nevoie de discipline, dar marele accent trebuie pus pe soft skills. Aceste competenţe nu se rezolvă prin anumite discipline, ci prin modul în care se predau aceste discipline. Astfel că avem nevoie de o reformă a educatorilor. E normal stimulentul financiar, normal că au nevoie de un alt status social, e normal să aibă nevoie de toată susţinerea noastră”, a declarat Sorin Costreie.
Acesta a adăugat că o problemă a învăţământului profesional o reprezintă inclusiv consilierea elevilor, pentru că aceştia au probleme de integrare socială, probleme care se încearcă a fi rezolvate printr-un consilier care, încă din clasa a şasea îi va îndruma spre învăţământul profesional şi tehnic în funcţie de abilităţile lor.
„Aici este o problemă reală, pentru că elevii care ne vin în acest învăţământ au probleme de integrare socială. Încercăm să rezolvăm acest lucru printr-un consilier care să vegheze şi la aceste probleme şi care să-i direcţioneze încă din clasa a şasea către învăţământul profesional şi tehnic în funcţie de abilităţile lor, în funcţie de problemele pe care le au şi în funcţie de modul în care ei pot să satisfacă cerinţele acestui tip de învăţământ”, a precizat secretarul de stat.
El a mai spus că pot fi făcute clase de zece oameni în şcolile profesionale, însă pentru acest lucru, întreprinderile mici şi mijlocii care vor finanţa şcolile şi care vor asigura angajarea absolvenţilor vor fi nevoiţi să se organizeze în aşa fel încât toţi elevii să fie preluaţi de câte un agent economic.
„Pot fi făcute clase de zece oameni, dar este nevoie să se şi organizeze. O întreprindere mică sau mijlocie are nevoie, de exemplu, de trei strungari şi trebuie să caute şi o alta, care are nevoie de patru şi încă una care are nevoie de trei. Şi împreună se duc şi obţin o clasă de zece şi vor putea intra în acest învăţământ dual, care va avea facilităţi fiscale pentru firmele care vin şi investesc în echipamente sau cămin, în dotările parcului în care aceştia funcţionează, în salariile profesorilor şi aşa mai departe”, a subliniat Sorin Costreie.
La conferinţa "Deficitul de angajaţi calificaţi. Cum pot fi “reînviate” şcolile profesionale din România?” organizată de Agenţia de presă News.ro în parteneriat cu OMV Petrom a participat şi ministrul Muncii, Dragoş Pîslaru. De asemenea, la eveniment au luat parte şi secretarul de stat în Ministerul Muncii Valentin Ionescu şi secretarul de stat în Ministerul Educaţiei Sorin Costreie, alături de reprezentanţi ai companiilor, oameni de afaceri, reprezentanţi ai asociaţiilor şi fundaţiilor care derulează proiecte în domeniul educaţiei, consultanţi, traineri, manageri de resurse umane, tema principală fiind soluţiile şi strategiile de reducere a deficitului de angajaţi calificaţi din România.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.