Centrul European al Consumatorilor din România a recuperat 385.000 de euro pentru consumatori, anul trecut, cu aproape nouă procente mai mult faţă de 2023. Astfel, au fost instrumentate peste 7.000 de solicitări de la consumatori români, dar şi de la consumatori din alte state membre UE. Aproape 40% dintre reclamaţii au vizat domeniul transporturilor, iar 20% s-au referit la îmbrăcăminte şi încălţăminte.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email
”Centrul European al Consumatorilor din România (ECC Romania) - direcţie în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, care instrumentează şi soluţionează pe cale amiabilă reclamaţii transfrontaliere - a recuperat pentru consumatori circa 385.000 euro, în anul 2024, cu 8,7 % mai mult faţă de anul 2023”, au transmis, joi, reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). 
 
În această perioadă, ECC Romania a instrumentat aproximativ 6.800 de solicitări primite de la consumatori români şi peste 350 de solicitări de la consumatori din alte state membre UE, inclusiv din Norvegia, Islanda şi Marea Britanie, transmise prin intermediul Centrelor Europene ale Consumatorilor din statele de reşedinţă ale consumatorilor, însemnând o creştere cu circa 7,5 % faţă de numărul solicitărilor primite în anul 2023. 
 
Structura reclamaţiilor primite a cuprins cinci domenii principale: 38% transporturi (transport aerian, rutier, feroviar, naval şi închirieri auto); 20% îmbrăcăminte şi încălţăminte; 10% diverse produse şi servicii (servicii financiare, obiecte de uz personal – ceasuri, bijuterii, produse pentru îngrijire, alte servicii); 10% mobilier, echipament pentru gospodărie şi întreţinere de rutină a gospodăriei (electrocasnice, mobilă); 9% recreaţie şi cultură (electronice, bunuri pentru sport, camping, animale de companie, concerte, muzee etc.)
 
”Faţă de anul 2023, ponderea solicitărilor legate de serviciile de transport aerian (anulări sau întârzieri ale zborurilor) a înregistrat o scădere, acestea menţinându-se în continuare în vârful topului domeniilor care generează reclamaţii ale consumatorilor, în principal din cauza valului de plângeri înregistrate în perioada sezonului estival, prelungit cu cel al toamnei, preferat, mai nou, ca perioadă de vacanţă târzie, faţă de primăvară”, a precizat ANPC. 
 
Comisarii de la Protecţia Consumatorilor au adăugat că, anul trecut, numărul solicitărilor care vizează achiziţiile online, fie de îmbrăcăminte şi încălţăminte, diverse servicii, mobilă şi echipamente de gospodărie, sau cele din zona recreaţie şi cultură, au crescut uşor faţă de anul precedent, în mod deosebit în ultima parte a anului 2024.
 
ECC Romania face parte din Reţeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net) care include 29 de centre din toate cele 27 de state membre ale UE plus Islanda, Norvegia. Centrele oferă informaţii, consiliere şi asistenţă gratuite şi personalizate consumatorilor care au probleme cu tranzacţiile transfrontaliere efectuate într-o altă ţară din cadrul Reţelei.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.