Parlamentul European lansează a doua etapă a campaniei sale de comunicare şi subliniază cât de important este să votăm şi să protejăm democraţia.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Între 6 şi 9 iunie 2024, peste 370 de milioane de persoane din toate cele 27 de state membre ale Uniunii Europene sunt chemate să voteze la alegerile europene, arată comunicatul de presă al Parlamentului European.
Astfel, PE lansează a doua etapă a strategiei sale de comunicare. Obiectivul este să le ofere cetăţenilor europeni şi mai multe informaţii şi să-i încurajeze să voteze.

A doua etapă se desfăşoară sub sloganul „Foloseşte-ţi votul. Sau alţii vor decide pentru tine” şi subliniază importanţa democraţiei. Abordarea pe mai multe paliere include evenimente mass-media, comunicări online, implicarea unor parteneri publici şi privaţi, iniţiative de mobilizare a comunităţilor şi programe educaţionale special concepute pentru a rezona cu oamenii din întreaga Uniune Europeană.

Printre eforturile de comunicare se numără şi videoclipul de patru minute „Foloseşte-ţi votul”, care conţine mărturii ale unor persoane vârstnice din mai multe ţări ale Uniunii. Ei le transmit generaţiilor următoare poveştile lor de viaţă despre democraţie şi insistă că acest drept democratic nu poate fi considerat un dat.

„Democraţia la nivelul Uniunii Europene este mai importantă ca niciodată. Votul dumneavoastră va decide direcţia în care se va îndrepta Europa în următorii cinci ani. El va decide în ce fel de Europă ne dorim să trăim.”, a declarat Roberta Metsola, Preşedinta Parlamentului European. „Nu lăsaţi pe nimeni să aleagă în locul dumneavoastră, votaţi între 6 şi 9 iunie 2024. Fiecare vot contează.”

O responsabilitate colectivă

Uniunea Europeană se confruntă cu provocări care evoluează constant, iar alegerile din iunie 2024 se apropie cu paşi repezi. În acest context, Parlamentul European îşi reafirmă angajamentul de a sprijini dialogul, unitatea şi cetăţenia activă. Sloganul „Foloseşte-ţi votul. Sau alţii vor decide pentru tine” ne reaminteşte că democraţia este o moştenire preţioasă, care trebuie susţinută şi apărată de noi toţi, mai arată sursa citată.

„Democraţia este o responsabilitate colectivă, nu faţă de o idee politică sau de o cauză specifică, ci faţă de noi toţi”, a declarat purtătorul de cuvânt al Parlamentului European Jaume Duch. „În democraţia noastră europeană, suntem mai uniţi decât am putea crede, dincolo de naţiuni, sensibilităţi politice şi generaţii. Trăim vremuri polarizate şi e uşor să uităm asta. Campania noastră este concepută pentru a ne reaminti ceea ce ne uneşte.”

Videoclipul central al campaniei explorează istoria eterogenă a numeroaselor ţări europene care au suferit de pe urma unor conflicte armate sau a limitării libertăţilor individuale. El vorbeşte şi despre fragilitatea democraţiei atunci când nu este susţinută activ.

Interesul pentru alegerile europene este în creştere

În 2019, peste jumătate dintre alegătorii eligibili din Europa s-au prezentat la urne (50,6 %). 51,2% dintre cetăţenii români au votat la alegerile europene din 2019.

Sondajul de opinie Eurobarometru din primăvara lui 2024, la care au răspuns peste 26 000 de cetăţeni din toate ţările Uniunii, arată că peste 60 % dintre europeni sunt interesaţi de alegerile europene din 6-9 iunie, cu 11 puncte procentuale mai mult decât în primăvara anului 2019 (sondaj realizat cu trei luni înainte de alegerile europene anterioare). În plus, 71 % dintre respondenţi declară că probabil vor vota, o cifră cu 10 puncte procentuale mai mare decât în sondajul anterior. 74% dintre cetăţenii români spun că probabil vor vota la următoarele alegeri europene, cu 19 puncte procentuale mai mult decât înainte de alegerile europene din 2019, când 55% dintre români spuneau că este probabil să voteze.

Patru din cinci europeni sunt de acord cu afirmaţia că „Votul este important pentru a menţine democraţia puternică” (81 %) şi că „Votul este important pentru a asigura un viitor mai bun următoarelor generaţii” (84 %). Peste opt europeni din zece (81 %) consideră că a vota este cu atât mai important în situaţia geopolitică actuală.

Videoclipul „Foloseşte-ţi votul” şi nouă versiuni adaptate pentru televiziune, cinema, radio şi reţelele sociale vor fi distribuite în toate statele membre începând din 29 aprilie 2024.

Videoclipurile pot fi găsite pe site-ul internet al Parlamentului European privind alegerile europene şi pe canalul de YouTube al Biroului Parlamentului European în România.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.