Germania urmează să angajeze lucrători din străinătate pentru a pune capăt haosului de pe aeroporturile germane, care se confruntă cu o lipsă de personal şi anulări de zboruri în lanţ, odată cu apropierea vacanţei, anunţă duminică miniştri germani, relatează AFP.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Guvernul prevede să permită intrarea de personal străin, de care este nevoie urgent, la muncă temporară în Germania”, anunţă, într-un editorial în ediţia de duminică a tablodului Bild, ministrul german al Muncii Hubertus Heil.

”Angajatorii este necesar să plătească un salariu convenţional şi să pună la dispoziţie locunţe decente pe perioadă temporară”, anunţă ministrul social-democrat, care dă asigurări că nu este vorba despre ”dumping social”.

Evenimente

31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Guvernul nu precizează câţi străini urmează să fie invitaţi să consolideze lucrătorii de pe aeroporturi, însă Bild estimează că ar putea fi vorba despre un număr cu ”patru cifre”, adică cel puţin 1.000.

La fel ca pe multe aeroporturi europene, reluarea traficului aerian după doi ani de perturbări din cauza pandemiei covid-19 nu a fost însoţită, pentru moment, de angajarea unor agenţi noi.

Acestei situaţii i se adaugă absenţe din cauza creşterii contaminărilor cu covid-19.

Aeroporturile germane se confruntăă în prezent cu o penurie de aproximativ 7.200 de profesionişti, potrivit unui studiu al Institului german de economie.

Această penurie antrenează anulări de zboruri în cascadă, ale companiei germane Lufthansa, şi cozi lungi de aşteptare la controale de securtate.

Ministrul german de Interne Nancy Faisait dă asigurări, la rândul său, tot în Bild, că nu se va face ”nicio concesie” în domeniul securităţii şi precizează că ”auxiliarii care vin din străinătate (vor fi) angajaţi de exemplu la gestinarea bagajelor”.

Această stuaţie antrenează o ”neplăcere violentă” călătorilor, deplânge ministrul german al Protecţiei Consumatorului, Steffi Lemke (Verzi), care declară că ”se aşteaptă de la companiile aeriene să-şi îndeplinească obligaţiile legale şi să satisfacă cererile legitime ale pasagerilor în mod rapid şi fără birocraţie”.

Ea subliniază că aceste companii aeriene au obligaţia să-i informeze pe călători ce drepturi au şi că pasageri au dreptul la o indemnizaţie în cazul unei anulări sau unei întârzieri de ultim moment a zborului.

Un membru al conducerii Lufthansa, Detlef Kayser, face însă un duş rece acestor speranţe, în cotidianul Die Welt.

El avertizează că ”nu va fi, din nefericire, deloc posibil să se obţină o îmbunătăţire pe termen scurt, acum, adică în această vară”.

”Ne aşteptăm ca situaţia să se normalizeze din nou în 2023”, declară acest reprezentant al Lufthansa, care a anulat peste 2.000 de zboruri în ultimele săptămâni.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.