Toate aeronavele EC-135 rămase la sol din 2 iunie, după prăbuşirea elicopterului SMURD Iaşi, în Republica Moldova, şi-au reluat de sâmbătă activitatea de salvare aeriană. În urma investigaţiilor tehnice efectuate de reprezentanţii firmei Airbus Helicopters şi specialişti germani s-a stabilit că nu există o cauză tehnică care să împiedice zborurile cu aceste elicoptere.
Ministrul Afacerilor interne a anunţat că, începând din 18 iunie, de la ora 16.00, s-a reluat activitatea de salvare aeriană cu elicopterele EC-135 pe punctele de operare aeromedicală din Bucureşti, Târgu-Mureş, Galaţi, Arad, Constanţa.
"În urma investigaţiilor tehnice preliminare efectuate de către reprezentanţii firmei Airbus Helicopters şi a altor specialişti germani cooptaţi pentru această verificare a rezultat că nu sunt indicii care să conducă la concluzia că există vreo cauză tehnică care să împiedice zborurile cu aceste elicoptere”, potrivit MAI.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Aeronavele de tip EC-135 de la cele cinci puncte de operare aeromedicală au fost supuse verificărilor tehnice, la sol şi în zbor, în vederea reluării activităţii.
Din 2 iunie, când elicopterele EC-135 au fost oprite la sol, misiunile aeromedicale de tip umanitar, inclusiv cele SMURD, au fost asigurate de celelalte aeronave aparţinând Inspectoratului General de Aviaţie al MAI, cinci misiuni fiind desfăşurate în acest scop cu elicoptere de tip MI 8 şi MI 17.
Un elicopterul EC-153 care era în misiune de salvare cu echipaj SMURD în Republica Moldova s-a prăbuşit în 2 iunie, în localitatea Haragîş, din raionul Cantemir. Toţi cei patru membri ai echipajului şi-au pierdut viaţa în misiune, pilotul Doru Gavril, copilotul Voicu Şocae, medicul Mihaela Dumea şi asistentul medical Sandu Gabriel.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.
Citește și...