Iubitorii de muzică au cheltuit anul trecut o sumă record de 2,4 miliarde de lire sterline pe abonamente de streaming şi pe muzică, în timp ce industria muzicală britanică îşi revine în sfârşit după revoluţia digitală care a dus la pirateria online galopantă şi la moartea lentă a CD-ului, scrie The Guardian.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Abonamentele la serviciile de streaming, precum Spotify, Amazon şi Apple, şi renaşterea popularităţii vinilului, cu vânzări în creştere timp de 17 ani consecutivi, au alimentat o creştere de 7,4% a veniturilor din muzică la 2,38 miliarde de lire sterline anul trecut, potrivit Entertainment Retailers Association (ERA).

Industria muzicală a avut nevoie de zeci de ani pentru a se adapta şi a-şi reveni de la apariţia erei digitale, cu miliarde şterse din valoarea industriei britanice. Veniturile au ajuns peste precedentul maxim istoric de 2,2 miliarde de lire sterline în 2001.

„Muzica s-a întors - datorită streaming-ului şi renaşterii vinilului”, a declarat Kim Bayley, directorul executiv al ERA. „Timp de zeci de ani, activitatea de lansare a pieselor noi a fost cea care a generat cele mai multe venituri. Serviciile digitale şi comercianţii cu amănuntul au devenit motoarele pieţei”. 

Cheltuielile consumatorilor cu abonamentele de streaming au crescut cu 7,8%, depăşind 2 miliarde de lire sterline pentru prima dată anul trecut.

Cheltuielile cu formatele fizice - CD-uri, viniluri şi alte formate precum casetele - au crescut cu 6,2%, ajungând la 330 de milioane de lire sterline.

Vânzările de albume de vinil au depăşit piaţa cu 10,5%, ajungând la 196 de milioane de lire sterline, în timp ce veniturile generate de albumele CD au rămas stabile la 126 de milioane de lire sterline.

Cu toate acestea, cifrele nu sunt ajustate în funcţie de inflaţie, ceea ce înseamnă că totalul cheltuielilor britanice pentru muzică va rămâne probabil sub nivelul înregistrat în 2001.

Recordul anual precedent pentru vânzările de albume a fost de 172 de milioane, stabilit în 2004, însă acesta se baza exclusiv pe vânzările fizice.

Săptămâna trecută, British Phonographic Institute, organism al industriei, a publicat cifre privind volumul vânzărilor fizice, care arată că vinilul a crescut cu 9%, ajungând la 6,7 milioane de unităţi.

Raportul a arătat că vânzările de CD-uri au scăzut cu doar 300.000, ajungând la 10,5 milioane de unităţi, iar cu câteva sute de mii de vânzări de alte formate, cum ar fi casetele, vânzările totale de muzică înregistrată pe suport fizic au înregistrat o creştere pentru prima dată în ultimele două decenii, ajungând la 17,4 milioane.

În timp ce cheltuielile pentru streaming reprezintă aproximativ 85% din veniturile totale din muzică din Marea Britanie şi 88% din albumele cumpărate, ERA nu se aşteaptă ca viitorul să fie exclusiv digital. „Canalele digitale şi fizice credem că sunt complementare şi vitale pentru sănătatea pieţei de divertisment în general”, a declarat Kim Bayley.

Renaşterea industriei muzicale prin intermediul serviciilor de abonament vine pe fondul plângerilor continue privind remunerarea muzicienilor şi al faptului că marile trupe caută să obţină venituri mai mari din turnee care aduc bani.

Raportul ERA analizează, de asemenea, performanţa pieţei video digitale, care este condusă de Netflix, Disney+ şi Amazon's Prime Video, şi piaţa jocurilor.

Cheltuielile cu serviciile video digitale pe bază de abonament, cel mai mare dintre cele trei sectoare analizate, au crescut cu 6,9% pentru a atinge pentru prima dată 5 miliarde de lire sterline.

Abonamentele la servicii precum Netflix au crescut cu 8,3% până la 4,46 miliarde de lire sterline, reprezentând aproape 90% din veniturile sectorului.

Veniturile din vânzările fizice de DVD-uri şi discuri Blu-ray au continuat să scadă, cu 7,9% până la 156 de milioane de lire sterline.

Cel mai popular titlu cumpărat sau închiriat de consumatori a fost „Deadpool & Wolverine”, cu vânzări de 561.917. Mai mult de 80% din achiziţii au fost realizate prin intermediul unui canal digital.

Piaţa jocurilor, a cărei valoare a fost eclipsată de sectorul video pentru prima dată anul trecut, a scăzut cu 4,4%, până la 4,6 miliarde de lire sterline. Cel mai bine vândut joc al anului s-a dovedit a fi, din nou, cea mai recentă ediţie a EA Sports FC, cunoscută anterior ca Fifa Sports, care a generat 2,9 milioane de unităţi vândute, 80% dintre acestea fiind digitale.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.