„Wicked”, adaptarea muzicală de pe Broadway a Universal, şi „Shogun” de pe FX/Hulu, un serial dramatic plasat în Japonia feudală, au dominat nominalizările pentru premiile Screen Actors Guild din 2025, adunând câte cinci în cursele de film şi televiziune. Anunţul are loc la trei zile după Globurile de Aur şi în ziua în care se deschide votul pentru nominalizările la Oscar, şi a adus partea sa de surprize uluitoare şi recunoaştere binemeritată pentru unii dintre principalii concurenţi ai sezonului de premiere, scrie Variety.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

„Wicked” a urcat la înălţimi istorice, egalând cele mai multe nominalizări din istoria SAG cu cinci menţiuni. Această realizare plasează adaptarea regizată de Jon M. Chu a senzaţiei de pe Broadway într-o companie de elită, alături de alte cinci nominalizări anterioare precum „Shakespeare in Love” (1998), „Chicago” (2002), „Doubt” (2008), „The Banshees of Inisherin” (2022) şi „Everything Everywhere All at Once” (2022).

Dintre acestea, „Shakespeare”, „Chicago” şi „Everything Everywhere” au continuat să câştige SAG Award pentru cel mai bun ansamblu de distribuţie înainte de a obţine Oscarul pentru cel mai bun film.

„Wicked” speră să urmeze exemplul. În plus faţă de distribuţie, musicalul a primit nominalizări pentru Cea mai bună actriţă pentru Cynthia Erivo, actriţă în rol secundar pentru Ariana Grande şi o menţiune surpriză în rol secundar pentru Jonathan Bailey. Filmul a fost nominalizat şi pentru cascadoriile sale.

Filmul biografic despre Bob Dylan al lui James Mangold, „A Complete Unknown”, a fost urmat de „Wicked” cu patru nominalizări. Filmul a primit, de asemenea, nominalizări pentru ansamblul distribuţiei, precum şi pentru interpretarea principală a lui Timothée Chalamet în rolul cântăreţului şi compozitorului şi pentru rolurile secundare ale lui Edward Norton şi Monica Barbaro. Nominalizarea este prima recunoaştere majoră a lui Barbaro din acest sezon.

Alături de „Wicked” şi „A Complete Unknown” selectate la categoriea Cea mai bună distribuţie, se află „Anora” de Sean Baker, „Conclave” de Edward Berger şi „Emilia Pérez” de Jacques Audiard.

Din punct de vedere istoric, o nominalizare la această categorie a fost un reper esenţial pentru câştigătorii celui mai bun film, sunt de părere jurnaliştii de la Variety. 

De când SAG a introdus categoria în 1995, doar patru filme („Braveheart” în 1995, „The Shape of Water” în 2017, „Green Book” în 2018 şi „Nomadland” în 2020) au câştigat premiul pentru cel mai bun film la Oscar fără a obţine o nominalizare SAG pentru distribuţie. Acesta este un semn rău pentru filmul „The Brutalist” al lui Brady Corbet, care a obţinut premiul pentru cea mai bună dramă la Globurile de Aur duminică şi a fost trecut cu vederea pentru cea mai bună distribuţie.

Categoria actriţelor în rol secundar a fost cel mai dramatic câmp de luptă al dimineţii, cu un amestec de nume aşteptate şi omisiuni şocante. Alături de Grande şi Monica se află Jamie Lee Curtis („The Last Showgirl”), câştigătoare SAG şi Oscar, Danielle Deadwyler („The Piano Lesson”) şi Zoë Saldaña („Emilia Pérez”), care se află pe val după victoria de duminică de la Globul de Aur.

În timp ce nominalizarea lui Zoe Saldaña îi consolidează şi mai mult avântul, omiterea colegei sale Selena Gomez a fost o surpriză. Gomez, care a fost considerată o potenţială dublă nominalizare pentru rolurile sale din „Emilia Pérez” şi „Only Murders in the Building”, se confruntă acum cu o ascensiune dificilă, perspectivele sale de nominalizare la BAFTA devenind critice pentru campania sa la Oscar.

La fel de surprinzătoare a fost şi respingerea lui Margaret Qualley pentru „The Substance”. Actriţa a fost în fruntea clasamentului premiilor criticilor, alături de Saldaña, dar absenţa ei ridică semne de întrebare cu privire la puterea generală a filmului în cursă. Scurta, dar memorabila apariţie a Isabellei Rossellini în rolul unei călugăriţe curajoase în „Conclave” nu a reuşit, de asemenea, să prindă un loc, în ciuda zvonurilor.

O revenire notabilă este cea a lui Deadwyler, care a alunecat în discuţia despre premii după ce a fost respinsă de Globurile de Aur şi a lipsit de pe lista lungă BAFTA. Nominalizarea sa pentru adaptarea lui August Wilson „The Piano Lesson”, regizată de regizorul debutant Malcolm Washington, îi reaprinde speranţele la Oscar. 

Curtis, între timp, continuă să se bucure de un val de bunăvoinţă pentru interpretarea unei showgirl îmbătrânite din Las Vegas în „The Last Showgirl”. În timp ce unii experţi i-au respins iniţial şansele - citând recenta sa victorie la Oscar pentru „Everything Everywhere All at Once” - nominalizarea sa la SAG confirmă forţa performanţei sale ulterioare. După cum arată istoria, nominalizările „de după” nu sunt neobişnuite pentru câştigătorii recenţi, în special atunci când rolul ulterior depăşeşte aşteptările, aşa cum a făcut-o Curtis - vezi Sandra Bullock („Gravity”), Gary Oldman („Mank”) sau Eddie Redmayne („The Danish Girl”).

Cursa actorilor în rol secundar a urmat în mare măsură aşteptările, liderul Kieran Culkin („A Real Pain”), asigurându-şi un loc alături de Edward Norton („A Complete Unknown”) şi Yura Borisov („Anora”). Cu toate acestea, includerea lui Bailey pentru „Wicked” a întors capete şi vorbeşte despre puterea generală a filmului în cursă. Jeremy Strong a făcut, de asemenea, valuri cu prima sa nominalizare pentru rolul mentorului lui Donald Trump, Roy Cohn, în filmul lui Ali Abbasi „The Apprentice”. Nominalizarea lui Strong i-a îndepărtat pe concurenţi importanţi precum Denzel Washington, care a avut rol negativ în „Gladiator II” (film care a obţinut doar o nominalizare pentru cascadorie), şi Guy Pearce („The Brutalist”), de la care se aşteptau mulţi să se alăture colegului său Adrien Brody în cursă.

Domeniul actriţelor a fost condus de performanţele din musicaluri şi comedii, cu Cynthia Erivo („Wicked”), Demi Moore („The Substance”), Mikey Madison („Anora”) şi Karla Sofía Gascón („Emilia Pérez”) câştigând nominalizări. Nominalizarea lui Gascón este istorică, devenind primul actor deschis transsexual nominalizat în categoriile de film SAG.

În mod surprinzător, doar o actriţă de dramă de la Globurile de Aur a trecut pe lista SAG. Nu a fost Angelina Jolie („Maria”), Nicole Kidman („Babygirl”), Tilda Swinton („The Room Next Door”), Kate Winslet („Lee”) sau chiar câştigătoarea Globurilor, Fernanda Torres („I'm Still Here”). În schimb, interpretarea Pamelei Anderson în „The Last Showgirl” i-a adus o nominalizare la SAG, ceea ce reprezintă un impuls semnificativ pentru campania sa în contextul deschiderii votului pentru Oscar.

În contrast cu schimbările din alte categorii, cel mai bun actor a oferit o listă care a fost în mare parte în conformitate cu aşteptările. Adrien Brody („The Brutalist”), Chalamet („A Complete Unknown”), Daniel Craig („Queer”), Colman Domingo („Sing Sing”) şi Ralph Fiennes („Conclave”) au obţinut nominalizări. Cu toate acestea, a lipsit Sebastian Stan, câştigător al Globului de Aur, care a fost în competiţie atât pentru „A Different Man”, cât şi pentru „The Apprentice”. Dubla sa respingere, indicând o potenţială problemă de împărţire a voturilor, i-ar putea afecta impulsul pe măsură ce cursa avansează.

„Shogun” a primit nominalizări pentru interpretare remarcabilă din partea unei distribuţii într-un serial dramatic, plus nominalizări pentru Hiroyuki Sanada, Tadanobu Asano, Anna Sawai şi grupul de cascadori. Filmul se confruntă cu „The Day of the Jackal”, „Bridgerton”, „The Diplomat” şi „Slow Horses” în cursa pentru seriale dramatice. Categoria comedie include „Abbott Elementary”, „The Bear”, „Hacks”, „Only Murders in the Building” şi „Shrinking”.

Din cauza incendiilor din Los Angeles, anunţarea nominalizărilor în format fizic a fost anulată, iar nominalizările au fost dezvăluite pe site-ul SAG Awards. 

Premiile SAG vor fi transmise în direct pe Netflix duminică, 23 februarie, la ora 20:00 ET / 17:00 PT, de la Shrine Auditorium & Expo Hall, cu gazda Kristen Bell.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.