Secretarul pentru Transporturi al SUA, Sean Duffy, a semnat marţi un ordin prin care a cerut revocarea standardelor stricte de economie de combustibil stabilite sub administraţia Joe Biden, măsuri care vizau reducerea drastică a consumului de combustibil pentru autoturisme şi camioane, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Într-un memoriu oficial, Duffy a ordonat Administraţiei Naţionale pentru Siguranţa Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) să reexamineze standardele CAFE (Corporate Average Fuel Economy) pentru modelele din 2022 până în 2031.

În iunie, agenţia anunţase că va creşte cerinţele CAFE la 50,4 mile pe galon (4,67 litri/100 km) până în 2031, comparativ cu 39,1 mpg în prezent pentru vehiculele uşoare.

De asemenea, Duffy a ordonat revizuirea reglementărilor pentru camioane grele şi furgonete până în 2035.

”Standardele artificial de ridicate privind economia de combustibil, menite să atingă obiective care nu sunt prevăzute de lege, impun costuri mari ce fac ca multe modele de vehicule să devină inaccesibile pentru familiile americane”, se arată în memoriul lui Duffy. Acesta a adăugat că reglementările forţau producătorii auto să elimine treptat producţia vehiculelor cu motoare cu combustie internă.

Automobiliştii, afectaţi de costuri mai mari

NHTSA susţinea anterior că aceste reglementări ar fi redus consumul de benzină cu 64 de miliarde de galoane şi ar fi scăzut emisiile de 659 milioane de tone metrice. Deşi unele maşini ar fi devenit mai scumpe, agenţia estima că economiile la combustibil ar fi compensat aceste costuri, generând beneficii nete de 35,2 miliarde de dolari.

Grupul, care reprezintă marii producători auto, inclusiv General Motors, Volkswagen şi Toyota, nu a oferit încă un comentariu oficial.

O nouă direcţie sub administraţia Trump

Această decizie face parte din eforturile mai ample ale administraţiei Donald Trump de a anula politicile administraţiei Biden privind electrificarea industriei auto. În plus, Agenţia pentru Protecţia Mediului (EPA) intenţionează să revizuiască regulile privind emisiile vehiculelor şi să anuleze autorizaţia statului California de a interzice vânzarea maşinilor exclusiv pe benzină până în 2035.

Conform legii federale, NHTSA este obligată să stabilească standardele CAFE la cel mai înalt nivel fezabil.

În propunerile administraţiei Biden, CAFE ar fi crescut cu 2% pe an pentru autoturisme şi cu 4% pe an pentru camioanele uşoare între 2027 şi 2032. Regulamentul final a eliminat creşterile pentru camioane în 2027 şi 2028, impunând o creştere de 2% pe an din 2029 până în 2031.

Anularea acestor măsuri este văzută ca o victorie pentru industria auto tradiţională, dar criticii susţin că aceasta ar putea încetini tranziţia către vehicule mai eficiente şi mai prietenoase cu mediul.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.