Numărul utilizatorilor de online banking în România a crescut, în ultimii trei ani, de trei ori, de la 2% la 6% din populaţie, dar România se află pe penultimul loc în regiune la capitolul bancarizare, înaintea Serbiei, arată Keba România, într-un comunicat transmis News.ro.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Românii utilizează Internet banking-ul pentru verificarea contului şi zona de self service sau unitatea bancară pentru plăţile în numerar, depozite, retrageri.

Self banking-ul se realizează tot la sediul băncii, dar fără ajutorul unui consilier bancar, ci prin intermediul bancomatelor, ATM-urilor, maşinilor multifuncţionale, automatelor de schimb valutar, Service Box-urilor sau terminalelor bancare care le cuprind pe toate acestea.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Deşi numărul utilizatorilor de online banking a crescut până la 6%, acest procent plasează România pe penultimul loc în regiune la capitolul bancarizare, înaintea Serbiei (5%). Pentru comparaţie, primele poziţii sunt ocupate de Cehia, cu o utilizare de 62%, şi Austria, cu un procent semnificativ, de 55%.

“Numărul băncilor care vor adopta sisteme de self banking este în creştere în România. Clientul vine la ce ora doreşte în zona de self banking, îşi plăteşte facturile, îşi rambursează creditele sau îşi efectuează toate operaţiunile de care are nevoie, eliminând statul la cozi şi câştigând timp preţios”, a declarat directorul general al Keba România, Elena Turda.

Self banking-ul este o etapă intermediară între plăţile la ghişeul de relaţii cu clienţii şi plata online, între prezenţa clientului în sucursala bancară şi mobile banking, iar programul de acces este 24 de ore din 24. Unităţile de self banking dispun, în general, şi de o zona de consiliere, programul fiind între 09.00 şi 17.30, de luni până vineri.

Atunci când vine vorba de interacţiunea cu banca, aproape o cincime din totalul românilor bancarizati se bazează pe un mix între folosirea serviciului de online banking sau mobile banking şi o vizită la o sucursala, arată studiul citat.

Astfel, self banking-ul este o metodă care în timp va creşte rată bancarizarii în rândul românilor.

Keba România, care are centre de service în ţară, dezvoltă echipamente şi soluţii software, pentru  instituţii financiare, soluţii de automatizare logistică şi e-mobility.

În ultimul an financiar, încheiat la 31 martie 2015, compania austriacă a realizat o cifră de afaceri de 189,5 milioane euro.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.