Consiliul Concurenţei a lansat joi platforma “Monitorul preţurilor”, unde sunt afişate preţurile practicate de magazinele Mega Image, Lidl, Kaufland, Selgros, Carrefour, Penny şi Profi pentru minim cinci produse care fac parte din coşul zilnic al consumatorilor români.
Platfoma va cuprinde până la 128 de produse din 64 de categorii şi este un proiect pilot care se desfăşoară doar în Bucureşti. Datele sunt raportate de 303 unităţi din Bucureşti şi Ilfov.
Nu toţi retailerii care participă la acest proiect vor afişa preţul pentru fiecare produs în parte, astfel că Mega Image şi Selgros vor afişa preţurile per coş de produse.
“Scopul acestui instrument este ca, în loc să mergi din magazin în magazin să compari preţurile, să faci acest lucru de la birou. Este un avantaj pentru consumatori. Acest lucru va genera o concurenţă mai mare între retaileri”, a declarat preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, la lansarea platformei.
În ceea ce priveşte participarea celorlaţi retaileri la acest proiect, directorul general al Consiliului Concurenţei, Daniela Bădilă a spus că Metro nu participă pentru că este un concept diferit şi se adreasează firmelor, în timp ce Cora a refuzat colaborarea.
“Auchan lipseşte deoarece are probleme de conectivitate şi când va rezolva aceste probleme va participa”, a completat Bădilă.
Pentru a utiliza platforma, consumatorii trebuie să intre pe www.monitorulpreturilor.info, după care trebuie să selecteze zona Bucureşti, iar apoi să aleagă unul dintre sectoare. Poate fi selectat şi judeţul Ilfov, iar apoi una dintre localităţile din judeţ: Bragadiru, Popeşti, Leordeni etc.
De asemenea, clientul poate selecta forma de comeţ: supermarket şi discounter, hipermarket, cash&carry.
Următorul pas constă în selectarea a minimum 5 produse de care consumatorul are nevoie şi apăsarea buntonului “căutare”.
Platforma va afişa două clasamente ale magazinelor din zona selectată: coşul cel mai ieftin (care conţine produsele cu cele mai mici preţuri practicate de retailerii implicaţi şi magazinele în care se pot găsi acestea) şi coşul cel mai bine vândut (care conţine produse brand, nu marcă proprie a magazinelor şi unităţile în care se găsesc aceste produse).
"Monitorul preţurilor", care trebuia lansat în urmă cu un an potrivit estimărilor iniţiale înaintate de autoritate, a fost contestat de la început de către retaileri, motivând că imaginea lor poate fi afectată dacă vor fi introduse preţuri în mod eronat pe platformă, dar şi de faptul că preţurile pot varia de la un magazin la altul sau de la un oraş la altul.
De asemenea, retailerii au obiectat că preţurile la unele produse pot fi modificate zilnic în magazine sau chiar în aceeaşi zi, temându-se că nu vor fi actualizate în timp real pe platformă.
După serii repetate de dezbateri, o parte dintre lanţurile de supermarketuri şi hipermarketuri de pe piaţa locală au acceptat existenţa acestei platforme.
Platforma “Monitorul preţurilor”, care va fi administrată de Consiliul Concurenţei, este realizată cu sprijinul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, al companiei de cercetare de piaţă Nielsen şi al asociaţiei GS1.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.
Citește și...