Producătorul german de automobile Volkswagen a declarat marţi că profitul său operaţional a scăzut cu 20% în primul trimestru, deoarece cererea mai slabă pentru mărcile sale premium a determinat un declin al vânzărilor, transmite CNBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Profitul operaţional a fost de 4,6 miliarde de euro în primele trei luni ale anului 2024, a spus compania.

În aceeaşi perioadă din 2023, profitul operaţional a fost de 5,7 miliarde de euro.

Evenimente
20 mai - Evenimentul News.ro “Energy Road - Energie la tine acasă”. Parteneri: AS & Partners, FPPG, Delgaz Grid, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Premier Energy, Romgaz
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei

Volkswagen a menţionat vânzări mai mici şi costuri fixe mai mari, precum şi ”o combinaţie nefavorabilă de ţară, mărci şi modele”, ca factori cheie în scăderea profitului.

Vânzările de vehicule au coborât cu 2% în primul trimestru, totalizând 2,1 milioane de unităţi, a spus compania.

”Aşa cum era de aşteptat, rezultatele noastre din primul trimestru arată un început lent al anului”, a declarat directorul financiar şi directorul operaţiunilor Volkswagen Group, Arno Antlitz, într-un comunicat.

Brandul de lux al producătorului de automobile, Porsche, a înregistrat un profit operaţional scăzut la 1,2 miliarde de euro, faţă de 1,7 miliarde de euro în primul trimestru al anului 2023.

Porsche a vândut 71.000 de vehicule la nivel global în primul trimestru, o scădere de 16% faţă de cele 85.000 de vehicule vândute în acelaşi trimestru al anului trecut.

Volumele mai mici au fost legate de dezvoltarea produselor, precum şi de întârzieri legate de vamă, a spus Volkswagen.

Volkswagen încă se aşteaptă să-şi atingă obiectivele financiare pentru 2024, inclusiv o creştere cu 5% a veniturilor din vânzări şi o marjă operaţională pe tot anul cuprinsă între 7% şi 7,5%.

”Ne aşteptăm la un impuls suplimentar pe parcursul anului de la lansarea a peste 30 de modele noi la toate mărcile. În acelaşi timp, efectele programelor noastre de eficienţă se vor desfăşura treptat pe măsură ce va progresa”, a spus Antlitz.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.