Profitul net al ING Bank România a scăzut în primele nouă luni cu 26%, ajungând la 443 milioane lei, în timp ce veniturile totale au crescut cu 2% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 1,57 miliarde de lei.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"Comparativ cu luna septembrie a anului precedent, profitul net al băncii a scăzut cu 26%, ajungând la suma de 443 milioane lei. Veniturile totale au crescut cu 2% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 1,57 miliarde de lei, în timp ce costurile operaţionale au crescut cu 8,6%. În contextul pandemiei COVID-19, anticipând efectele crizei generate de aceasta, costurile cu provizioanele s-au dublat comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 326 milioane lei", a anunţat banca.

Portofoliul de credite a ajuns la valoarea totală de 27,8 miliarde lei, indicând o creştere de 4% faţă de anul trecut.

Portofoliul de depozite a crescut cu 25% în comparaţie cu anul trecut, ajungând la 42,9 miliarde lei, ceea ce a susţinut creşterea activelor totale la suma de 51,4 miliarde de lei.

Astăzi, banca are peste un milion de clienţi cu venituri recurente, ceea ce înseamnă că unul din şase români îşi primeşte salariul sau alte tipuri de încasări lunare într-un cont ING.

"După primele luni de pandemie, când am înregistrat o scădere bruscă a activităţii de creditare, în al treilea trimestru am observat un reviriment al încrederii în situaţia economică şi, implicit, un interes mai ridicat al clienţilor către produsele de credit. Astfel, cererea pentru credite ipotecare a fost mai mare decât în aceeaşi perioadă din 2019. Totuşi, prudenţa caracterizează comportamentul clienţilor noştri. Aproape 50% dintre noile credite ipotecare sunt cu dobândă fixă. În acelaşi timp, observăm continuarea tendinţei de a economisi mai mult şi o cerere sub potenţial în zona creditelor de nevoi personale. Cred că acest an este un test de maturitate pentru toţi, atât la nivel personal, cât şi organizaţional. Am învăţat lecţii importante în timpul crizei din 2008/2010 şi suntem mai bine pregătiţi la nivel de societate pentru a gestiona această dublă criză, sanitară şi economică. Remarcăm acest lucru în interacţiunile zilnice cu clienţii noştri, care demonstrează o abordare matură şi responsabilă. Continuăm să susţinem planurile clienţilor, atât prin produse şi servicii în continuă dezvoltare, cât şi prin măsuri specifice perioadei pe care o traversăm, precum amânarea plăţii ratelor la credite sau rolul nostru activ în cadrul programului IMM Invest. Suntem hotărâţi să ne continuăm strategia de dezvoltare şi digitalizare, în timp ce ne îndeplinim rolul de cetăţean corporativ responsabil”, a declarat Mihaela Bîtu, CEO ING Bank România.

ING Bank România a primit peste 7.000 de aplicaţii în cadrul programului IMM Invest până în prezent, iar suma totală a creditelor aprobate de bancă la final de septembrie a depăşit 700 milioane lei.

"Una dintre cele mai importante măsuri pentru susţinerea mediului de afaceri românesc a fost înrolarea băncii în cadrul programului IMM Invest. Ca urmare a volumului ridicat de credite aprobate, ING a solicitat şi obţinut în luna august triplarea plafonului alocat iniţial. De la începutul programului şi până în prezent, banca a primit peste 7.000 de aplicaţii în cadrul programului IMM Invest. La final de trimestru III, peste 1.000 de solicitări cumulând credite în valoare de 700 de milioane de lei au fost aprobate şi puse la dispoziţia clienţilor, în vreme ce peste 3.000 de cereri se aflau în diferite etape ale procesului de aprobare", mai arată banca.

O altă măsură a fost implementarea schemei de amânare a plăţii ratelor la credite.

"Până la mijlocul lunii iunie, clienţii au avut posibilitatea de a solicita amânarea plăţii ratelor, iar 32.000 dintre clienţi au optat pentru această facilitate. Între timp, peste 50% dintre aceştia au reînceput deja plata ratelor la credite. Programele de educaţie financiară au fost intensificate în această perioadă, pentru facilitarea procesului de revenire la normal şi pentru identificarea posibilelor dificultăţi în achitarea ratelor", spun reprezentanţii băncii.

Comportamentul clienţilor este puternic digital, în special în ceea ce priveşte preferinţa pentru mobile banking. Aproximativ 1,14 milioane de clienţi au folosit Home’Bank în 2020, ceea ce reprezintă o rată de adopţie de aproximativ 80% a serviciului de internet şi mobile banking.

În ceea ce priveşte utilizarea platformei şi a aplicaţiei, 93% dintre autentificările în Home’Bank provin de pe dispozitive mobile. 77% dintre utilizatori folosesc exclusiv aplicaţia mobilă, care a înregistrat o majorare a traficului cu 50%. Mai mult, 22% dintre produsele ING sunt accesate direct din platforma Home’Bank, cu o pondere de 17,5% provenind de pe mobil.

ING Bank România este parte a ING Group, instituţie financiară internaţională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38,8 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări.

Înfiinţată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse şi servicii tuturor categoriilor de clienţi – companii mari şi mici, instituţii financiare, mici antreprenori şi persoane fizice. ING Bank România este a patra bancă în top 10 bănci locale, conform activelor. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,6 milioane de clienţi din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri şi Mid-Corporate şi Wholesale Banking.


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.