Preşedintele ANPC, Cristian Popescu Piedone, a transmis, sâmbătă, un mesaj cu prilejul Zilei Consumatorului în care le-a transmis oamenilor că au drepturi – dreptul la securitate, dreptul la informare şi dreptul să fie ascultaţi.
”Avem dreptul la securitate! Avem dreptul la informare! Avem dreptul de a fi ascultaţi! Avem dreptul de a alege produse şi servicii! Pentru omenirea toată, la 15 martie 1962, J.F. Kennedy, preşedintele Statelor Unite ale Americii, făcea acest anunţ în faţa Congresului American şi-a lumii largi, deopotrivă! Mesajul este valabil şi va rămâne valabil!”,a transmis, sâmbătă, Popescu Piedone.
Preşedintele ANPC spune, în mesajul său, că pentru orice serviciu sau produs plătit, consumatorul are dreptul să fie respectat.
”Consumatorul alege, consumatorul plăteşte!Pentru orice serviciu plătit, pentru orice produs plătit, consumatorul are dreptul să fie respectat! Potrivit rezoluţiei ONU, din 1985, consumatorul trebuie protejat de pericolul de a achiziţiona produse care îi pot afecta viaţa, sănătatea şi siguranţa! Consumatorul are dreptul de a alege, de a fi informat, de a nu fi înşelat! Consumatorul are dreptul de a fi despăgubit! Pentru preţul plătit în condiţii contractuale clar definite, cumpărătorul trebuie să beneficieze de serviciul pe care l-a achiziţionat! Oameni buni, nu uitaţi că aveţi drepturi!”, a mai transmis preşedintele ANPC.
Cristian Popescu Piedone a subliniat că ANPC a fost, este şi va fi scut pentru consumatori.
”Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor v-a fost scut, vă este scut şi vă va fi scut!!! Mereu şi mereu, aşa va fi! Pentru tine, consumatorule, suntem mereu prezenţi, mereu la un apel distanţă: 021 9551. Astăzi, 15 martie, este ziua TA, consumatorule! Cunoaşte-ţi drepturile! Beneficiază de drepturile tale!”, a transmis Piedone.
Reprezentanţa Comisiei Europene în România a transmis, de asemeena, un mesaj:
”Astăzi sărbătorim ziua mondială a drepturilor consumatorilor! De-a lungul a peste 5 decenii, UE a instituit un set solid de politici şi norme pentru a asigura drepturi solide pentru consumatori”, au transmis oficialii CE în România.
Aceştia precintă câteva dintre drepturile de consumator:
- Informaţii exacte despre preţuri
- Transparenţa comercianţilor online
- Protecţia datelor tale cu caracter personal
- Informaţii clare despre produse
- Returnarea oricărei achiziţii în termen de 14 zile
- Repararea sau înlocuirea produselor defecte
- Protecţie împotriva produselor periculoase
- Garanţie minimă de 2 ani pentru produse
- Protecţie împotriva practicilor comerciale neloiale
- Protecţie împotriva tehnicilor agresive de vânzare
- Instrucţiuni clare despre cum să instalezi conţinut digital
- Acces la mecanismele alternative de soluţionare a litigiilor

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.