Facebook are în plan integrarea unor filtre prin care fiecare utilizator să stabilească un nivel propriu de acceptare a conţinutului care include violenţă sau nuditate.
Într-o scrisoare-manifest de peste 5.000 de cuvinte, şeful Facebook, Mark Zuckerberg, a făcut publice principiile şi o parte din planurile de viitor ale companiei pe care o conduce. Dintre acestea, atrag atenţia referirile făcute la una dintre cele mai sensibile probleme ale reţelei sociale: filtrarea conţinutului ofensator.
În prezent, Facebook foloseşte un set de reguli universal valabile pe baza cărora este filtrat conţinutul - reguli care stabilesc ce nu trebuie să ajungă în newsfeed-ul oamenilor. Este ca şi cum întreaga comunitate de utilizatori ar avea aceleaşi principii şi limite în ceea ce priveşte conţinutul considerat ofensator, precum violenţa şi nuditatea.
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
20 noiembrie - Eveniment News.ro - Orașul meu - Acasă și la birou
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
În scrisoarea sa, Mark Zuckerberg spune că Facebook va oferi fiecărui utilizator în parte posibilitatea de a alege ceea ce vrea să vadă şi ceea ce nu ar trebui să ajungă în newsfeed-ul personal. Fiecare om va putea să decidă câtă violenţa şi nuditate este dispus să accepte pe Facebook.
Pe baza setărilor individuale, va fi creat un filtru universal considerat general valabil. Acest filtru va fi aplicat celor care nu îşi vor configura filtrul de conţinut. Practic, cine nu va seta propriul nivel de acceptare al conţinutului ofensator, va fi supus, ca şi până acum, unui filtru general.
Recunoaşterea şi clasificarea conţinutului ca ofensator va fi unul din domeniile pe care Facebook se va concentra pe viitor. În acest sens, AI-ul companiei va juca un rol important. Deja acesta este responsabil de 30% din conţinutul identificat ca fiind ofensator.
Rămâne de văzut mai exact cum va pune Facebook în practică acest plan şi cât de minuţioase vor fi filtrele de conţinut - în ce măsură se va ţine cont religia, vârsta şi alte caracteristici ale profilului utilizatorilor săi.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.