Facebook anunţă că funcţia de căutare disponibilă utilizatorilor săi vă furniza rezultate mai relevante cu ajutorul inteligenţei artificiale.
Folosind algoritmi ce ţin de inteligenţa artificială, Facebook va putea înţelege mai bine atât cuvintele cheie folosite de utilizatori, cât şi conţinutul fotografiilor. AI-ul analizează imaginile şi poate recunoaşte obiectele, ajutând Facebook să returneze rezultate mult mai corecte.
Spre exemplu, o căutare după “poze cu portocale roşii” va afişa imaginile în care AI-ul a recunoscut fructul respectiv. Este o caracteristică a inteligenţei artificiale pe care Google şi Apple o folosesc deja în unele din produsele lor.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Inteligenţa artificială nu va deveni unicul element care contribuie la returnarea rezultatelor relevante. Algoritmul Facebook va corobora AI-ul cu alte elemente, precum titlurile, descrierile sau locaţia imaginilor.
Joaquin Quiñonero Candela, directorul departamentului responsabil cu punerea în practică a învăţăturilor pe care le deprinde sistemul de inteligenţă artificială, spune că Facebook rulează 1,2 milioane de experimente ce privesc AI-ul în fiecare lună.
Deocamdată, noile funcţii de inteligenţă artificială au fost aplicate doar imaginilor şi sunt disponibile numai utilizatorilor din Statele Unite. Facebook va lansa ulterior această tehnologie la nivel global şi o va integra şi pentru conţinutul video.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.