Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut cu 24,3% în primele două luni, la 10.899 de unităţi, ritm de peste două ori mai ridicat decât cel din Uniunea Europeană, de 10,1%, în timp ce livrările Dacia au avansat la nivelul UE cu 4,2%, la 59.535 de unităţi, conferind mărcii româneşti o cotă de 2,8%.
În primele două luni din 2015, în România au fost înregistrate 8.768 de autoturisme.
La nivelul Europei, înregistrările de autoturisme noi au avansat în ianuarie-februarie cu 10,1%, la 2,12 milioane de unităţi, potrivit datelor publicate miercuri de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Toate pieţele auto mari au înregistrat creşteri. Înmatriculările din Spania au urcat cu 12,4%, iar cele din Italia cu 22,6%. Marea Britanie a consemnat o creştere de 4,7% a înmatriculărilor, Franţa de 8,7%, iar Germania de 7,8%.
Scăderi au avut loc Grecia (-16,1%) şi Olanda (-14,9%).
În luna februarie, înmatriculările auto din România au crescut cu 23,9%, de la 4.116 unităţi la 5.099 unităţi.
La nivelul UE, avansul înregistrărilor de autoturisme noi a fost de 14,3%, la 1,06 milioane de unităţi.
Înmatriculările de autoturisme Dacia la nivelul UE au urcat în primele două luni cu 4,2%, de la 57.119 unităţi în urmă cu un an la 59.535 unităţi, conferind mărcii româneşti o cotă de 2,8%, în scădere de la 3%.
În februarie, înregistrările Dacia în UE au avansat cu 9,1%, de la 26.809 unităţi în februarie 2015 la 29.257 unităţi. Cota de piaţă de coborât cu 0,1 puncte procentuale, la 2,8%.
Vânzările de maşini noi ale grupului Renault, al treilea mare producător la nivel european, care deţine şi marca Dacia, au avansat în primele două luni cu 5,4%, la 201.013 unităţi, iar cota de piaţă a scăzut la 9,5%, de la 9,9% în intervalul intervalul similar din 2015.
În februarie, înmatriculările grupului Renault au urcat cu 10,1%, la 104.923 de autoturisme, conferind o cotă de piaţă de 9,9%, faţă de 10,3% în urmă cu un an.
Înmatriculările celui mai mare producător european, grupul Volkswagen, au crescut cu 4,5% în ianuarie-februarie, la 510.583 autoturisme, iar cota de piaţă a scăzut la 24,1%, faţă de 25,4% în aceeaşi perioadă a anului trecut.
În februarie, vânzările grupului VW au avansat cu 8%, la 252.629 autoturisme, conferind producătorului auto german o cotă de piaţă de 23,9%, în declin de la 25,3% în urmă cu un an.
Pe ansamblul anului trecut, înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut cu 15,7%%, la 81.162 de unităţi, în timp ce livrările Dacia au avansat la nivelul UE cu 5%, la 377.165 unităţi.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.
Citește și...