Google şi Microsoft s-au angajat luni să retrogradeze site-urile care publică conţinut piratat în lista rezultatelor căutărilor, conform unui acord convenit în Marea Britanie, transmite CNBC.
Potrivit primului acord de acest timp care a avut loc vreodată, Google şi Bing, motorul de căutare al Microsoft, vor coborî site-urile cu conţinut piratat în rezultatele căutărilor din Marea Britanie.
Acordul voluntar, referitor la un cod de practici, a fost convenit prin intermediul Biroului pentru Proprietate Intelectuală din Marea Britanie (IPO), care l-a numit ”de referinţă”.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Operatorii motoarelor de căutare, mai ales Google, au intrat în conflict în ultima perioadă cu organizaţii care reprezintă deţinătorii drepturilor de proprietate asupra conţinutului, pentru rezolvarea problemelor legate de conţinutul piratat.
În trecut şi YouTube, deţinută de Google, a fost criticată de industria muzicală pentru nerespectarea drepturilor de copyright.
”Consumatorii căută tot mai mult online muzică, filme, cărţi electronice şi alte tipuri de conţinut. Este esenţial ca acestora să li se prezinte linkuri către site-uri legitime, nu pirat”, a declarat Jo Johnson, ministru de stat în Marea Britanie pentru universităţi, ştiinţă, cercetare şi inovaţie, într-o conferinţă de presă.
La acord participă şi British Phonographic Industry (BPI), care reprezintă industria muzicii înregistrate, şi Motion Picture Association, care reprezintă industria filmului.
Atât Bing cât şi Google permit deţinătorilor de copyright din întreaga lume să solicite înlăturarea unui link din rezultatele căutărilor. În ultimele 12 luni, Google a eliminat 915 milioane de linkuri în urma unor astfel de cereri.
Bing a eliminat alte 91 de milioane de linkuri în perioada ianuarie-iunie 2016, potrivit unui raport al Microsoft.
Codul de practici a fost convenit pe 9 februarie şi va intra imediat în vigoare. Acesta stabileşte ţinte pentru reducerea vizibilităţii conţinutului piratat în rezultatele căutărilor, până la 1 iunie 2017.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.