Compania franceză Thales şi Handsome, o companie Fintech specializată în incluziune socială, au lansat o soluţie tehnologică sigură prin care cardul de plată este sincronizat cu o aplicaţie instalată pe telefonul deţinătorului, care redă audio detaliile tranzacţiei, potrivit unui comunicat transmis de cele două companii, în care se mai arată că această aplicaţie se adresează persoanelor cu deficienţe de vedere.
Un procent de 89% dintre persoanele cu deficienţe de vedere spun că au fost victime ale unei fraude sau erori atunci când au plătit cumpărături sau servicii, se arată într-un studiu restrâns realizat în 2019 de Handsome and Ethik Connection, în Franţa.
“Persoanele cu deficienţe de vedere pot avea acum controlul asupra plăţilor pe care le fac. Thales şi Handsome, o companie Fintech specializată în incluziune socială, au lansat o soluţie tehnologică sigură prin care cardul de plată este sincronizat cu o aplicaţie instalată pe telefonul deţinătorului, care redă audio detaliile tranzacţiei. Descrierea fiecărei etape – suma ce trebuie plătită, validarea PIN-ului, încercări rămase în cazul unui PIN incorect, aprobarea tranzacţiei – este securizată şi trimisă de card către telefon, astfel încât deţinătorul să audă detaliile şi să plătească în siguranţă. Clienţii sunt astfel siguri că plătesc suma corectă şi nu au nevoie decât de cardul bancar şi de telefon”, se arată în comunicatul transmis joi.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Atunci când un client primeşte noul card trebuie doar să îl apropie de telefon pentru a sincroniza cele două dispozitive.
“La fiecare plată, cardul cu aplicaţie vocală se sincronizează printr-o conexiune sigură cu telefonul mobil. Telefonul redă audio suma tranzacţiei înainte ca utilizatorul să introducă codul PIN în terminalul POS pentru confirmarea plăţii. Apoi, telefonul redă audio confirmarea tranzacţiei. Telefonul mobil şi cardul Thales Gemalto comunică via Bluetooth. Această soluţie este compatibilă cu toate terminalele de plată existente şi nu este nevoie de niciun update de software sau hardware”, se mai arată în comunicat.
Sincronizarea unică dintre card şi smartphone garantează securitatea şi confidenţialitatea conexiunii. Dacă un client îşi schimbă telefonul, va trebui să sincronizeze din nou cardul cu noul dispozitiv.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.