Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a respins contestaţiile pentru studiile de fezabilitate ale drumului de mare viteză Ploieşti-Paşcani, dar a dispus revizuirea caietelor de sarcini, astfel că Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va continua procedura de licitare şi va prelungi data limită de depunere a ofertelor, potrivit unui comunicat publicat vineri. Reprezentanţii Ministerului Transporturilor nu au decis, încă, dacă şoseaua rapidă va fi autostradă sau drum expres, o categorie nouă de drumuri pentru România.
În luna noiembrie a anului trecut, CNAIR a publicat pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) licitaţiile pentru studiile de fezabilitate şi proiectele tehnice necesare construirii drumului de mare viteză Ploieşti-Paşcani, care va traversa Moldova de la sud la nord, valoarea maximă estimată a contractelor fiind de 157,3 milioane lei (34,9 milioane euro), cu TVA.
În data de 19 decembrie 2016, au fost formulate contestaţii cu privire la conţinutul caietului de sarcini, dar CNSC a respins toate criticile referitoare la obţinerea acordului de mediu şi solicitarea de eliminare din caietul de sarcini a unor riscuri aflate în sarcina viitorului prestator.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
În schimb, CNSC a dispus revizuirea caietului de sarcini. CNAIR va relua procedurile şi va prelungi termenul iniţial de depunere a ofertelor, care era 5 ianuarie 2017.
”CNAIR va pune în aplicare deciziile CNSC pentru toate cele patru proceduri de atribuire, va răspunde în perioada imediat următoare la solicitările de clarificare transmise de operatorii economici interesaţi. Compania va desuspenda procedurile de atribuire şi va prelungi cu un termen rezonabil data limită de depunere a ofertelor”, se arată în comunicat.
Contestaţiile au fost depuse pentru patru proceduri de atribuire, reprezentând studiile de fezabilitate pentru cele patru tronsoane ale drumului de mare viteză: Ploieşti - Buzău, Buzău - Focşani, Focşani - Bacău şi Bacău-Paşcani.
Acest drum expres, conceput iniţial ca o autostradă, este foarte important pentru că la Paşcani va fi la intersecţia între autostrada Târgu Mureş - Iaşi (A8) şi Drumul Expres DX5 (Siret Expres) Ploieşti-Siret.
Varianta unui drum expres, în locul unei autostrăzi, a fost aleasă datorită costurilor mai reduse cu aproximativ 25% faţă de autostradă, dar şi posibilitatea extinderii viitoare la nivel de autostradă. Versiunea finală a Master Planului General de Transport prevede că două drumuri expres vor conecta Focşaniul de Bucureşti şi Constanţa până în anul 2020.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.
Citește și...