Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR, fosta CNADNR) are doar opţiunea rezilierii contractului cu constructorul tronsonului de autostradă Suplacu de Barcău - Borş şi scoaterea lucrărilor la licitaţie, după ce compania spaniolă a cerut rezilierea contractului, potrivit unui comunicat publicat vineri.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Lucrările la tronsonul lung de 64 kilometri sunt în întârziere, firma spaniolă Corsan, care a câştigat contractul în vara anului trecut, nu şi-a îndeplinit obligaţiile contractuale, nici măcar după ce a fost penalizată cu 75 milioane de lei de către CNAIR.

”Firma constructoare, demonstrând că este în incapacitate financiară şi organizatorică, a transmis o Notificare  prin care solicită rezilierea contractului”, se arată în comunicat.

Probabilitatea ca CNAIR să preia această lucrare în regie proprie, o soluţie care ar putea grăbi finalizarea lucrărilor, sunt minime, potrivit specialiştilor consultaţi de News.ro, iar CNAIR ia în calcul doar o nouă licitaţie.

”Având în vedere situaţia existentă, pentru ca acest proiect să poată fi finalizat, singura opţiune pe care o poate lua compania este aceea de a rezilia actualul contract şi de a relicita proiectul”, se arată în comunicat. 

Directorul CNAIR, Cătălin Homor, a declarat în luna iulie, într-un interviu acordat News.ro, că tronsonul Suplacu de Barcău - Borş are şanse serioase de a fi terminat în următorul an şi jumătate.

Pe acest sector, unde a lucrat firma americană Bechtel, lucrările sunt finalizate în proporţie de peste 50%. 

În luna septembrie, ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, nemulţumit de mobilizarea constructorului, a declarat că nu exclude varianta rezilierii contractului.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.