LVMH, cea mai mare companie de lux din lume, a raportat marţi vânzări mai mari decât aşteptările pentru întregul an 2024, un semn puternic al unei posibile redresări în sectorul produselor de înaltă calitate, transmite CNBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Proprietarul unor mărci renumite precum Louis Vuitton, Moët & Chandon şi Hennessy a înregistrat venituri de 84,68 miliarde de euro (88,27 miliarde de dolari) pentru 2024, faţă de 84,38 miliarde de euro prognozate de analiştii LSEG.

Aceste rezultate echivalează cu o creştere organică de 1% comparativ cu anul anterior, conform declaraţiilor companiei.

Vânzările au crescut şi mai mult decât se aştepta în ultimul trimestru al anului, care s-a încheiat în decembrie, după o scădere înregistrată pentru prima dată de la pandemie în trimestrul anterior.

Creşterea a fost alimentată de consumatorii din Europa, Statele Unite şi Japonia, în timp ce grupul a menţionat o continuare a slăbiciunii în regiunea mai largă a Asiei.

”În 2024, în mijlocul unui mediu incert, LVMH a demonstrat o rezilienţă puternică. Această capacitate de a face faţă furtunilor în perioade extrem de turbulente — deja ilustrată de multe ori în istoria grupului nostru — este un alt testament al puterii şi relevanţei strategiei noastre”, a declarat Bernard Arnault, preşedintele şi CEO-ul LVMH, într-un comunicat.

Rezultatele au fost impulsionate de o performanţă deosebit de solidă în cadrul unităţii de retail selectiv, care include Sephora, precum şi în segmentele de parfumuri şi cosmetice. Totuşi, segmentele critice ale companiei — moda şi produsele din piele, precum şi vinurile şi băuturile spirtoase — au continuat să înregistreze rezultate mai slabe.

În cadrul unei prezentări ulterioare publicării rezultatelor, Arnault a menţionat o scădere semnificativă a vânzărilor de coniac şi băuturi spirtoase, dar a spus că se aşteaptă la o recuperare în următorii doi ani, pe măsură ce o nouă echipă preia conducerea.

De asemenea, Arnault a adăugat că, în ciuda incertitudinilor geopolitice şi macroeconomice continue, perspectiva grupului pentru 2025 „începe bine”, conform unei traduceri.

LVMH este considerată un indicator principal pentru întreaga industrie de lux, care a întâmpinat presiuni semnificative în ultimii ani, pe fondul scăderii vânzărilor din China şi a dificultăţilor economice globale.

Acţiunile companiilor produselor de lux au înregistrat o creştere la începutul acestei luni, când proprietarul Cartier, Richemont, a raportat cel mai mare nivel de vânzări trimestriale din istoria sa, pe fondul revenirii consumatorilor în magazine în perioada de cumpărături de sărbători. De asemenea, casa de modă britanică Burberry a raportat vânzări mai mici decât cele aşteptate în al treilea trimestru fiscal, în contextul unei reforme strategice în curs.

Analistii Jefferies au menţionat într-o notă de luni că rezultatele LVMH vor oferi ”un indicator mai bun al tendinţelor generale din sectorul de lux”, având în vedere diversitatea mare a categoriilor în care compania este prezentă, inclusiv vinuri şi băuturi spirtoase, modă şi produse din piele, ceasuri şi bijuterii, precum şi cosmetice şi parfumuri.

Acţiunile LVMH au crescut cu aproximativ 18% de la începutul anului, după o scădere de mai mult de 13% în 2024. La începutul acestei luni, grupul a depăşit gigantul danez din domeniul farmaceutic Novo Nordisk, recăpătând titlul de cea mai valoroasă companie din Europa.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.