Asocierea Railworks formată din Arcada Company (lider asociere) şi Alstom Transport (asociat) a fost desemnată câştigătoarea licitaţiei pentru modernizarea infrastructurii de cale ferată dintre staţiile de cale ferată Bucureşti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră – Lot 2, oferta financiară fiind de 2,1 miliarde lei fără TVA.
Modernizarea liniei de cale ferată pe traseul Bucureşti Progresu – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră (Lotul 2), în lungime de 93,45 km (fără intervalul Vidra – Comana, inclus în Lotul 1), cuprinde inclusiv lucrări de electrificare şi de semnalizare, prin implementarea sistemului ERTMS.
”Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează că azi, 14 ianuarie 2025, a fost desemnată Asocierea RAILWORKS formată din ARCADA COMPANY (lider asociere) şi S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A. (asociat), câştigătoare a procedurii de licitaţie publică pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de „Modernizarea infrastructurii de cale ferată dintre staţiile CF Bucureşti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră – Lot 2”. Oferta financiară a asocierii RAILWORKS formată din Arcada Company (lider asociere) şi Alstom Transport SA (asociat), a fost de 2.108.256.817,28 lei fără TVA, criteriul aplicat fiind cel mai bun raport calitate-preţ”, anunţă CFR.
Contractul de achiziţie publică va fi încheiat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii.
Sursa de finanţare pentru „Modernizarea infrastructurii de cale ferată dintre staţiile CF Bucureşti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră – Lot 2” – proiectare şi execuţie va fi asigurată din fonduri nerambursabile (CEF) şi bugetul de stat, iar durata pentru elaborarea proiectului tehnic şi execuţia lucrărilor va fi de 36 de luni, din care 6 luni proiectare şi 30 de luni execuţie.
În cadrul procedurii, au depus oferte următorii agenţi economici:
- Ofertant unic FCC CONSTRUCCION S.A.;
- Asocierea: ARCADA COMPANY (Leader),S.C. Alstom Transport S.A.;
- Asocierea: PORR CONSTRUCT (Leader), IMSAT;
- Asocierea: ZUE (Leader),CON-A OPERATIONS, UTI CONSTRUCTION AND FACILITY MANAGEMENT.
Valoarea totală estimată a achiziţiei publice pentru „Modernizarea infrastructurii de cale ferată dintre staţile CF Bucureşti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră – Lot 2” – proiectare şi execuţie este de 2.259.457.149,97 lei, fără TVA.
Obiectivele specifice ale investiţiei sunt:
- reducerea timpului de călătorie, prin creşterea vitezei de circulaţie pe întregul tronson;
- creşterea gradului de siguranţă feroviară;
- îmbunătăţirea confortului în timpul călătoriei, gestionând în acelaşi timp reducerea emisiilor de poluanţi şi impactul negativ asupra mediului;
- atragerea călătorilor şi a transportatorilor de mărfuri, de la traficul auto către traficul feroviar, pe ruta CF Bucureşti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră.
”Menţionăm faptul că, linia de cale ferată Bucureşti Nord – Giurgiu Nord Frontieră este o linie importantă în cadrul reţelei de cale ferată din România, deoarece preia traficul internaţional european de pe cele 2 Coridoare centrale de pe teritoriul României şi face legătura între Coridorul Rhin - Dunăre (fostul Coridor IV) şi ţările din sud-estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia), prin traversarea Dunării pe Podul Prieteniei, în sectorul de graniţă dintre România şi Bulgaria”, menţionează CFR.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.