Apple a anulat activităţile sale pentru dezvoltarea unei maşini electrice, la un deceniu după ce producătorul de iPhone-uri lansase proiectul, potrivit unei surse citate de Reuters.
Decizia trage cortina asupra unui plan care ar fi ajutat Apple să pătrundă într-o nouă industrie şi să reproducă poate succesul iPhone.
Proiectul a înregistrat progrese inegale de-a lungul vieţii sale, iar sfârşitul său vine pe măsură ce producătorii auto mondiali şi-au redus investiţiile în vehicule electrice, a căror cerere a scăzut semnificativ.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Mai mulţi angajaţi care lucrează la proiect vor fi mutaţi la divizia de inteligenţă artificială (AI) a companiei, potrivit Bloomberg News, care a scris pentru prima dată despre acest subiect.
Apple a refuzat să comenteze.
”Dacă este adevărat, Apple se va concentra mai mult pe GenAI şi asta ar trebui să le ofere investitorilor mai mult optimism cu privire la eforturile companiei şi capacitatea de a concura la nivel de platformă în domeniul AI”, a declarat Ben Bajarin, CEO al companiei de consultanţă Creative Strategies.
Apple nu a făcut până acum vreo mişcare majoră în AI, în contrast puternic cu giganţii tehnologici precum Alphabet şi Microsoft, care au avantajul de a fi primii în încorporarea tehnologiei inovatoare.
Abordarea liniştită a Apple a stârnit îngrijorări că producătorul de iPhone ar putea fi în urmă în integrarea tehnologiei în produsele sale.
Acest lucru s-a reflectat în creşterea de anul trecut a acţiunilor Apple, care, de aproape 50%, a fost cea mai mic între aşa-numitele acţiuni Magnificent Seven.
Luna trecută, Microsoft a depăşit Apple drept cea mai valoroasă companie din lume, deoarece producătorul de iPhone se confruntă cu slăbiciunea cererii pentru produsele sale cheie, în special pe piaţa majoră din China.
Între timp, ratele ridicate ale dobânzilor au dus la o încetinire a cererii pentru vehicule electrice de obicei mai scumpe, determinând industria să reducă locurile de muncă şi producţia.
Câţiva producători majori de automobile, inclusiv liderul pieţei de vehicule electrice, Tesla, au decis să îşi reducă investiţiile, cu unele planuri de schimbare pentru a se concentra pe hibrizi în loc de maşini alimentate complet de baterii.
CEO-ul Tesla, Elon Musk, a aplaudat mişcarea Apple pe reţelele sociale X, cu o postare cu un emoji de salut şi o ţigară.
PROIECTUL TITAN
Apple a lansat Proiectul Titan, aşa cum era cunoscut pe plan intern iniţiativa sa pentru maşini, cu un deceniu în urmă, când un val de interes pentru vehiculele cu conducere autonomă a măturat Silicon Valley.
Reuters a relatat în 2020 că Apple se gândeşte să lanseze maşina propusă în curând, în 2024 sau 2025. Dar progresele au fost fluctuante chiar înainte ca pandemia de COVID-19 să perturbe industria auto globală.
Apple a concediat 190 de lucrători din grup în 2019, după ce şi-a reînnoit abordarea software.
Designul conceptului s-a schimbat, de asemenea, de la un vehicul autonom radical, fără volan, care ar fi fost o abatere de la designul auto tradiţional, la o maşină mai convenţională, cu funcţii avansate de asistenţă a şoferului.
Ştirile despre proiect au ridicat iniţial speranţe că Apple ar putea replica succesul iPhone-ului, al cărui design proaspăt şi interfaţă curată au contribuit la modificarea pieţei telefoanelor portabile.
Dar chiar şi vânzările de iPhone, principala sursă a veniturilor companiei, au început să vadă o încetinire a creşterii, pe măsură ce rivalii lansează telefoane cu specificaţii potrivite şi preţuri competitive.
Vânzările de computere iPad şi Mac au scăzut, de asemenea, pe fondul scăderii mai ample a cererii de gadgeturi scumpe.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.