Adobe a anunţat marţi că introduce agenţi de inteligenţă artificială pe care brandurile îi pot folosi pentru a ajuta consumatorii să navigheze mai eficient pe site-urile lor, transmite Reuters.
Deşi Adobe este cunoscută pentru aplicaţiile destinate consumatorilor, precum Photoshop, compania vinde şi o suită de instrumente software business-to-business pentru marketing online, care au generat un sfert din veniturile totale de 21,5 miliarde de dolari ale Adobe în ultimul an fiscal.
Noile funcţii AI vor permite personalizarea conţinutului în funcţie de sursa prin care utilizatorul a ajuns pe un site. De exemplu, un utilizator tânăr care accesează un site printr-o reclamă pe TikTok va vedea un conţinut diferit faţă de un utilizator mai în vârstă care a ajuns pe site printr-un rezultat al unei căutări online.
Chatboturi AI mai inteligente pentru interacţiunea cu utilizatorii
Amit Ahuja, vicepreşedinte senior al diviziei Adobe Experience Cloud, a declarat că utilizatorii se aşteaptă tot mai mult să interacţioneze cu site-urile web prin chatbot-uri, similar cu aplicaţiile de inteligenţă artificială conversaţională, precum ChatGPT.
Instrumentele Adobe vor ajuta companiile să îmbunătăţească aceste experienţe, oferind un nivel mai mare de personalizare şi context.
De exemplu, dacă un utilizator accesează un site de rezervări de călătorii după ce a dat click pe o reclamă pe Instagram şi întreabă despre disponibilitatea unui sejur, chatbotul site-ului va putea verifica atât stocul de oferte, cât şi tipul destinaţiei promovat în reclamă, oferind sugestii mai relevante.
Ahuja a explicat că noile funcţii AI coordonează astfel procese care anterior erau gestionate separat, fiecare cu propriile reguli şi limitări.
Instrumente AI pentru optimizarea site-urilor şi creşterea vânzărilor
Adobe lansează şi alte instrumente AI dedicate specialiştilor în marketing digital.
Unul dintre aceste instrumente permite profesioniştilor din marketing să definească obiective pentru îmbunătăţirea performanţei unui site, iar agentul AI va recomanda soluţii şi chiar va efectua modificările necesare.
”Vrem să accelerăm procesele care în trecut durau luni de zile, în care echipele aşteptau ca programatorii să implementeze schimbările”, a declarat Ahuja.
Prin aceste îmbunătăţiri, Adobe îşi propune să optimizeze experienţele utilizatorilor şi să ajute companiile să crească vânzările digitale prin personalizare bazată pe AI.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.